האגודה הסוציולוגית נגד תכנית טראמפ: המפרה את החוק הבינלאומי ואת זכויות אדם

האגודה הסוציולוגית הישראלית פרסמה השבוע גינוי חריף של תכנית טראמפ, "עסקת המאה" כי לדבריה היא המפרה את החוק הבינלאומי ואת זכויות אדם. בהצהרה שפרסמה ההנהלה נאמר ש"כאנשי ונשות מקצוע החוקרים את החברה האנושית בכלל, ואת החברה הישראלית בפרט, אנו הסוציולוגים, ללא קשר להשתייכות פוליטית זו או אחרת, מחויבים מקצועית לקידומם של ערכים אנושיים ודמוקרטיים, ובהם עקרון השוויון ללא הבדל דת, לאום או שייכות אתנית, זכויות האדם והחתירה לשלום. לנוכח ערעורם של ערכים אלו במערכת הפוליטית ובחברה בכלל, אנו קוראים וקוראות לדחות כל תכנית מדינית הכוללת סיפוח חדצדדי של שטחים בגדה המערבית ושלילת אזרחותם של מי מאזרחי ישראל הפלסטינים".

הפגנה בבאקה אלגרבייה של ועדת המעקב נגד תכנית המאה, 1 בפברואר 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

עוד הדגישה האגודה "אנו רואים בחומרה רבה את הלגיטימציה הניתנת להצעות המפרות את החוק הבינלאומי ואת זכויות היסוד של אזרחי המדינה. הצעות אלו פוגעות בעבודה המקצועית של חברי האגודה בשני אופנים: ראשית, הן פוגעות במישרין בחברי וחברות אגודה פלסטינים אזרחי ישראל, ושנית, הפרות החוק הבינלאומי יקשו על הקשרים הבינלאומיים של חברי וחברות האגודה, על שיתופי פעולה מחקריים, ובפרסומים והופעות בבמות בינלאומיות, החיוניים לעבודתנו".

עוד הצהירה הנהלת האגודה כי "אנו רואים בכל אזרחי המדינה שותפים שווים ומלאים ומוקיעים כל איום בשלילת אזרחות, וכי אנו רואים ערך בקידום משא ומתן לשלום הכולל הידברות עם נציגי העם הפלסטיני".