דמוקרטיה לכ-ו-ל-ם: אקדמיה לשוויון מצדדת בהשבתת הלימודים בכל המוסדות להשכלה גבוהה

אקדמיה לשוויון, המאגדת מאות מרצים מן השמאל בכל המוסדות להשכלה גבוהה, תומכת בהשבתת הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות. אך היא קראה לראשי המוסדות ולכל אנשי הסגל, הסטודנטים והעובדים "לא להסתפק בהשבתה אלא לפעול למאבק אנטי-קולוניאלי, עד להשגת דמוקרטיה, צדק חברתי ושוויון אזרחי מלא בין הנהר לים".

עוד נמסר "איננו שותפים לקרבות בלימה להגנה על דמוקרטיה ליהודים בלבד, לאשכנזים בלבד, לעשירים בלבד! אנו דורשים מראשי האוניברסיטאות והמכללות לא לשתוק יותר מול הדיקטטורה בשטחים, מול הגזענות, האלימות, ההרס, וביזוי החירות המתמשכת של אוכלוסיות שלמות תחת שלטון ישראל. אנו קוראים לכל מי שיש לו יכולת השפעה לקחת אחריות ולפעול לכינון דמוקרטיה אמיתית, לכ-ו-ל-ם".

יצוין שאמש החליטו ראשי האוניברסיטאות על השבתת הלימודים נגד ההפיכה המשטרית שמקדמת ממשלת הימין. בתום הישיבה נמסר "אנו ראשי אוניברסיטאות המחקר של ישראל, נשיאים רקטורים והנהלות, נעצור החל ממחר בבוקר את הלימודים בכלל אוניברסיטאות המחקר של ישראל, על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה. אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הקואליציה, לעצור את החקיקה לאלתר ולהיכנס מיידית להתדיינות על מנת להגיע למתווה מוסכם ורחב".

להחלטת על השבתת הלימודים הצטרפו גם המכללה האקדמית תל אביב-יפו, המכללה למינהל, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, מכללת בית ברל, האקדמית רופין, המכללה האקדמית תל-חי, המכללה האקדמית ספיר ובצלאל ועוד. בהמשך, גם אוניברסיטת רייכמן הודיעה על הצטרפות למהלך.

תנועת "מחאת הסטודנטים" שמתנגדת להפיכה המשטרית, נמסר בתגובה להחלטת ראשי אוניברסיטאות המחקר כי היא "מחזקת את ההחלטה לשבות, וקוראת לכל עם ישראל לעלות מחר לכנסת. צעדיו של נתניהו הראו ששום דבר לא יעצור אותו בדרכו להרס מוחלט של הדמוקרטיה. האקדמיה לא תוכל להתקיים ללא דמוקרטיה, אז אפשר לחדול אותה כבר עכשיו". לעומתם, תנועת "סטודנטים משיבים את האיזון" שתומכת במהפכה, מסרה כי "המוחים נגד הרפורמה בוחרים היום לשבור עוד כמה כלים ומוסכמות על מנת לבטל את הבחירה הדמוקרטית. ראשי האוניברסיטאות החליטו בצורה מבישה להשבית את הלימודים ולפגוע בציבור הסטודנטים".

יצוין שמועצת התלמידים והנוער הארצית הכריזה במהלך הלילה (בין ראשון לשני) על שביתה הבוקר במוסדות החינוך ברחבי הארץ, וקראה לנבחרי הציבור "לעצור את החקיקה ולהתכנס להידברות באופן מיידי". במועצה הדגישו כי בכיתות בהן אמורות להתקיים בחינות בגרות ומתכונות הבוקר – הלימודים יתקיימו כסדרם – וכך גם בחינוך המיוחד.

 

עוד בנושא:

שבוע השיתוק הלאומי: ראשי האוניברסיטאות נפגשים כדי להחליט על השבתת הלימודים