דימונה: ילדים רעבים אוכלים ארוחת בוקר וערב במרכולים הגדולים

 

"הם באים בדרך כלל לבד ולעיתים בזוגות –  לחמניות, מעדנים, שקיות שוקו, ובורקסים הם המוצרים הנבחרים – גילאי הילדים נע בין 9 ל 13 – המצלמות קולטות את התופעה איש לא מעיר להם – מדובר בילדים רעבים ולא בגנבים". כך כתב העיתונאי שלום בר-אבי באתר "שער העיר" של דימונה.
 
מאז החלה החופשה הגדולה ובבתי הספר אין לימודים והופסקה הארוחה החמה המחולקת מידי יום בכיתות. לדברי בר-אביב "תופעת הילדים הרעבים במרכולים רק תופסת תאוצה". אחרי השעה 09:00 בבוקר כבר ניתן לראות מספר ילדים ניגשים למעדנייה ומבקשים שישקלו להם מספר בורקסים, הם פוסעים בביטחון למקרר הענק של דברי החלב ונוטלים שקית שוקו או בקבוקון של משקה חלבי. הם מסתובבים ברחבי הסופרמרקט לוגמים מהשוקו אוכלים לחמנייה טרייה או בורקס שנשקל לפני כן. לדברי העיתונאי מצלמות האבטחה במרכולים קולטות את הנעשה אך הקבטי"ם בתיאום עם מנהל הסניף ולעיתים בשיתוף מלא של מנהלי הרשתות בדרום, לא מעירים לילדים ולא מונעים מהם את ארוחת הבוקר.
 
לדברי בר-אבי "התופעה חוזרת על עצמה גם לקראת הערב, הילדים חוזרים על הסיבוב הקודם, שותים אוכלים, ונעלמים. חשוב מאוד לציין כי הם לא גונבים מאומה מהחנות, הם לא מחביאים דבר בכיסים, למעט מקרה נדיר של ילד שנקלט על ידי מצלמות האבטחה שהוא מחביא לחמנייה בבגדו, הקב"ט שעקב אחר הילד ראה במו עיניו כיצד הוא מעביר את הלחמנייה לילד קטן ממנו (כנראה אחיו) שהמתין לו בחוץ, ונמנע מלהתערב לאחר שהבין כי לא מדובר ב 'גנב' אלא בילד רעב".
 
עובדת בכירה ברשת המזון "מגה" אומרת לנו בעילום שמם: "הלב נקרע אני מזהה את הילדים כבר בכניסה אני יודעת מניסיוני מי בא לרכוש מוצרים ומי בא לאכול, בתיאום עם המנהל שלי ובתיאום מנהל מחוז דרום של הרשת אנו לא מזמינים משטרה ולא מביישים את הילדים. הם לא גנבים – הם ילדים רעבים, הלב נקרע אך זו המציאות".