דיכוי ברוטלי של מפגינים בקיסריה וחדרה; הערב בת"א: הפגנה לציון 56 שנה לכיבוש

דיכוי ברוטלי של מפגינים נגד ההפיכה המשטרית נרשם הלילה (בין שישי לשבת) בהפגנות שנערכו בקיסריה סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וליד משטרת חדרה. שלושה מפגינים נעצרו בקיסריה ועוד 14 עוכבו בחדרה – רובם שוחררו הבוקר. ארגוני המחאה קראו להפגין שוב אחה"צ, "בדרך להפגנה בקפלן", מול ביתו של נתניהו.

הפגנה אמש התפתחה באופן ספונטני, אחרי שהחלה מול מטה הליכוד במצודת זאב בתל אביב, שם שהה נתניהו, והם עברו לבית בקיסריה כשהבינו שנסע לשם. מאות השתתפו בהפגנה, שבמהלכה חסמו את הרחוב ראשי בקיסריה. שוטרי היס"מ תקפו אותם ואחד מהם נפצע באפו. כמו כן, השוטרים החרימו את ציוד ההגברה שלהם. המפגינים מצדם הדביקו על ניידות המשטרה במקום מדבקות שעליהן נכתב: "ביטחון לאומי עלק".

מקיסריה ההפגנות עברו אל מול תחנות המשטרה בחדרה, עירון ואום אל-פחם בדרישה לשחרר את העצורים. יצוין שצעירים תושבי העיר הצטרפו אחרי חצות למוחים מול תחנת אום אל-פחם. אחד העצורים שלא שוחרר ואמור להתייצב הערב בשעה 20:00 בפני שופט בחיפה להארכת מעצרו, גידי ברן, הועבר הלילה בין תחנות משטרה שונות ומשפחתו מסרה שאין ביכולתה לאתר אותו.

מובילי המחאה מסרו: "אלימות המשטרה והיס"מ הערב בהפגנה בקיסריה מתאימה למשטרים דיקטטורים. הניסיון לדכא באלימות את המחאה לא יצלח. אם ההפיכה המשטרית תעבור, אלימות משטרתית נגד מי שמוחים נגד השלטון תהיה עניין שבשגרה. יש רק דרך אחת לעצור את זה – להתנגד. אנו קוראים לכולם לצאת מחר לקפלן להפגין נגד ניסיון ההפיכה הדיקטטורית".

במקביל למחאות בקיסריה וחדרה, חבר הכנסת אופיר סופר (הליכוד), התקבל בקריאות "בושה" בעת הגעתו אתמול לאירוע של קק"ל ארצות הברית, בניו יורק.  גם שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) קיבל אתמול קבלת פנים לא נעימה כשהגיע לסיור במעבדות במנהטן. קהילת המדע וההייטק הישראלית בעולם, שאקוניס לכאורה אמור לייצג אותה ממשיכה לרדוף אותו ואת חברי ממשלת הימין. מדענים ישראלים תלו שלטי "בושה" לאורך מסלול הסיור של השר והפגינו נגדו בחוץ וקראו "בושה" בעברית ובאנגלית. מהמפגינים נמסר: “לאחר שנאלץ לבטל אירוע בשל המחאה בלוס אנג’לס וספג הפגנות והטחות זועמות מישראלים באירועים השונים בקליפורניה, גם אנחנו, הישראלים בניו יורק לא מתכוונים לאכזב את המשפחות והחברים שלנו בארץ ועומדים בהבטחה להגיע לכל מקום ששרי ממשלת הדיקטטורה יגיעו". כמו כן, לפנות בוקר רדפו פעילי מחאה בניו יורק אחרי יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ שמחה רוטמן (האיחוד הלאומי), בקריאות "בושה" ו"שחרר לנו את המדינה" בזמן שהתהלך ברחוב בדרך למלון. בשלב מסוים רוטמן חטף מגפון ממפגינה, שהגישה תלונה במשטרת ניו יורק. רוטמן שוהה בניו יורק כמו חברי קואליציה רבים שישתתפו מחר ב"מצעד ישראל" בעיר בו גם צפויות מחאות נגד ההפיכה המשטרית.

יצוין שאלפים ישתתפו הערב (מוצ"ש) בהפגנה בתל-אביב לציון 56 שנה לכיבוש השטחים הפלסטינים. את ההפגנה יוזמות חד"ש, מק"י, בנק"י ושורה ארוכה של תנועות וארגונים הפועלים נגד הכיבוש ולמען השלום ובהם: לוחמים לשלום, מחסום ווטש, מסתכלים לכיבוש בעיניים, אמהות נגד אלימות, יש גבול, מסרבות, שוברים שתיקה, אמנסטי, עמק שווה, שלום עכשיו, עומדים ביחד, רופאים לזכויות אדם, קול רבני לזכויות אדם, נשים בשחור, במקום – מתכננים למען זכויות תכנון, תורת צדק, עיר עמים, יש דין, אקדמיה לשוויון, הוועד נגד עינויים, פורום המשפחות, עו"סים שלום, גישה, פסיכואקטיב ועוד. הצועדים יתכנסו החל משעה 18:00 בכיכר דיזנגוף ובשעה 19:00 יצעדו לעבר ההפגנה המרכזית נגד ההפיכה המשטרית ברחוב קלפן.

 

עוד בנושא:

מכיכר דיזנגוף לרחוב קפלן: אלפים ישתתפו בהפגנה בתל-אביב שתציין 56 שנה לכיבוש