דיכוי ברוטלי של המחאה העממית בלבנון: 377 מפגינים נפצעו

יותר מ-370 בני אדם נפצעו אתמול (שבת) בעימותים אלימים בין מפגינים למשטרה בביירות בירת לבנון, בגל אלימות נוסף של המחאה שפרצה בתגובה לכישלונה של הממשלה למצוא פתרונות למשבר הכלכלי. כך מסרה רשת הטלוויזיה "אלגז'ירה". תחת הסיסמא "אנו לא נשלם את המחיר", אלפי הסתערו על סניפי הבנקים ברחבי המדינה במה שהוגדר כ"שבוע הזעם נגד הבנקים". המחאות שהחלו לפני כשלושה חודשים התחדשו ביום שני האחרון על רקע העיכובים בהרכבת ממשלה, שהתפזרה בעקבות ההפגנות ההמוניות.

בעקבות הדיכוי הברוטלי, ללא תקדים מאז פרוץ המחאה העממית, הצלב האדום ושירותי ההגנה האזרחיים מסרו כי לפחות 377 איש פונו לבתי החולים או טופלו במקום. במהלך הערב שוטרים הציתו את מתחם אוהלי המחאה שבמרכז ביירות. תנועת המחאה שזעזעה את ארץ הארזים מאז 17 באוקטובר קמה לתחייה השבוע כשהמשבר הכלכלי ההולך ומחריף הוביל להגברת הלחץ על הקמת ממשלה חדשה.

מוקדם יותר היום המפגינים תכננו לערוך צעדות ברחבי העיר, שיסתיימו במרכזה. עם זאת, בסמוך לפרלמנט יידו עשרות מפגינים אבנים לעבר המשטרה שמאבטחת את הכביש המוביל לבית המחוקקים. כוחות הביטחון שהוצבו מאחורי מחסומים משטרתיים הגיבו ליידוי האבנים בתותח מים ובגז מדמיע בניסיון לפזר את ההמונים. הפגנות נערכו אתמול בערים נוספות בלבנון מטריפולי בצפון ועד צידון בדרום.