דיונים על התקציב: חד"ש חיפה הציגה דרישות לראש העיר עינת קליש-רותם

ועדת הכספים בעיריית חיפה החלה בדיונים על תקציב העירייה לשנת 2022. מדובר בכ-4 מיליארד שקלים בתקציב הרגיל ועוד כמיליארד שקלים בתקציב הפיתוח. כזכור, בחודש יולי הפכה מועצת העיר חיפה מועצה לעומתית – שלושת סגניה של ראש העיר עינת קליש-רותם פוטרו, לרבות הסגנית מטעם חד"ש שהירה שלבי. האופוזיציה, אליה הצטרפו שישה חברי מועצה מהקואליציה, שינתה את הרכב הוועדות העירוניות והשתלטה גם על ועדת הכספים. סיעת חד"ש לא הצטרפה למהלך, אך קיימה מגעים עם "מועצת השינוי" הכוללת את הסיעות יונה יהב וצעירי חיפה, הירוקים, הליכוד וסיעות נוספות.

לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן בקרב ילדים עיריית חיפה החליטה להאיר את בניין העירייה בצבע זהב – סימן ההיכר הבינלאומי לחודש המודעות לסרטן ילדים (צילום: עיריית חיפה) 

 

לפני כשבועיים נפגשו שני חברי המועצה מחד"ש, רג'א זעאתרה ושהירה שלבי, עם קליש-רותם והציגו בפניה רשימת דרישות לתקציב העירייה לשנת 2022. דרישותיה של סיעת חד"ש מסתכמות במעט יותר מ-80 מיליון שקלים, מהם 60 מיליון שקלים תקציבי פיתוח, כ-15 מיליון שקלים לתחום החינוך וכ-9 מיליון לתרבות ולמרכזים קהילתיים.

חד"ש הציעה חמישה פרויקטים של פיתוח בתחומי הספורט, התרבות, התחבורה והתשתיות בשכונות ואדי ניסנאס, עבאס, חליסה, המושבה הגרמנית והעיר התחתית. זאת נוכח האפשרות שהתוכנית הממשלתית לפיתוח החברה הערבית תכלול הפעם גם את התושבים הערבים בערים המעורבות.

בתחום התמיכות העירוניות דורשת חד"ש הגדלה של התמיכה בתרבות ערבית, בארגוני נשים ורווחה ובמלגות לסטודנטים יהודים וערבים לפי מצב סוציו-אקונומי. כמו כן דורשת חד"ש להחזיר תקציב בסך יותר ממיליון שקלים לתמיכה בתיאטרון רפרטואר ערבי, זאת לאחר שסעיף זה נגנז בשנתיים האחרונות בעקבות סגירת תיאטרון "אל-מידאן" בידי שרת התרבות לשעבר מירי רגב.

יו"ר סיעת חד"ש וחבר ועדת הכספים רג'א זעאתרה אמר ל"זו הדרך": "המצב כעת מורכב. לא ברור אם ומתי יאושר התקציב ובאיזו מידה הוא יושפע ממאזן הכוחות בוועדת הכספים ובמועצה. הדרישות שלנו צודקות ולכן אנחנו מצפים מראש העיר להביא אותן לידי ביטוי בתקציב, ומהאופוזיציה לתמוך בהן". "בשנתה הראשונה התפקיד", הוסיף זעאתרה, "אמרה ראש העיר שהיא לומדת את המערכת. בשנת 2020 אושר התקציב בלחץ מגפת הקורונה, ובשנה שעברה לא תמכנו בתקציב כי לא היו בו בשורות לציבור הערבי ולשכונות המוחלשות בעיר. אחרי שלוש שנים רזות, הגיע הזמן לצדק חלוקתי בחיפה!".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107372