דיון ציבורי הראשון על עסקת החבילה והשלכותיה על העובדים ייערך בתל-אביב

תחת הכותרת "מה אנחנו יודעים על עסקת החבילה שנחתמה בין ההסתדרות לאוצר?" ייערך בתל-אביב ביום ראשון הקרוב הדיון הציבורי הראשון על עסקת החבילה והשלכותיה על העובדים.

בתחילת נובמבר חתמו משרד האוצר, המעסיקים וההסתדרות על עסקת חבילה במשק שכול כולה ויתורים על זכויות העובדים. המהלך, שהוגדר גם כ"עסקת חליבה" ואף "עסקת חבלה", גרם להתמרמרות רבה בקרב ועדי עובדים רבים ואף עשוי לפגוע במו"מ לחידוש על ההסכם קיבוצי של המורים העתיד להיפתח בתחילת 2022. יצוין שלמרות שחלף יותר מחודש – טרם פורסם הנוסח המלא של ההסכם.

מדוע נחתמה עסקת החבילה? מי נהנה ומי מפסיד ממנה? מדוע המעסיקים פרסמו מודעות בעיתונות על פני עמוד שלום ובה "הישגיהם" במסגרת העסקה? מדוע ההסתדרות תומכת במדיניות הניאו-ליברלית של שר האוצר? אלה חלק מהשאלות שיעמדו במרכז הדיון הציבורי הראשון הנושא שייערך ביום ראשון, 12 בדצמבר, בשעה 20:00 ביוזמת חד"ש–עובדים.

הדיון ייערך בגדה השמאלית (רחוב אחד העם 70, ת"א) בהשתתפות עו"ד מור סטולר, חברת בינ"ה – בית נבחרי ההסתדרות המתחה בדיני עבודה והמייצגת רק עובדים וארגוניהם; וד"ר אפרים דוידי, חבר הנהגת ההסתדרות לשעבר, חוקר ומרצה על התארגנות עובדים וזכויותיהם, שהיה במשך שנים רבות יו"ר ועד עובדים.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/896863740966860