דיון בתל-אביב על הקשר בין מצעד הגאווה לכיבוש ולסירוב לשרת בשטחים

מה הקשר בין מצעד הגאווה לכיבוש ולסירוב? מחר (שלישי) יוקרן בתל-אביב סרטה "פוליגרף" של השחקנית והפעילה סמירה סרייה הממחיש את המאבק הכרוך בלהיות לסבית ערבית-פלסטינית בישראל. מרשת מסרבות המארגנת את האירוח נמסר "מחר נארח את סרייה, ששיחקה בין היתר בסדרה זוכת פרס האקדמיה '30 שקל לשעה', ובהצגה 'הטווס מסילוואן' שזיכה אותה בפרס קיפוד הזהב. סמירה סיירה חברה בלהקת סיסטם עאלי והיא מחלוצות האקטיביזם הקווירי-פלסטיני בארץ. לאחר הקרנת הסרט יתקיים דיון עם סרייה על החיבור בין פינקוושינג, כיבוש וסירוב לשרת בצה"ל".

לדברי מסרבות "מדינת ישראל משתמשת זה שנים בפרקטיקה של פינקוושינג שמשמעותה הצגת מצג שווא של קידום ותמיכה בזכויות הקהילה הגאה כדרך להסתיר ו'לצבוע בורוד' את הפרות זכויות האדם המתרחשות בפועל. באותו אופן, מדינת ישראל מקדמת את התדמית שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, ומטייחת את פשעי המלחמה שנעשים באופן יומיומי כלפי אוכלוסייה אזרחית. זהו מצג שווא של ישראל כמדינה ליברלית הצובע בוורוד את הדיכוי, הכיבוש ורמיסת זכויות האדם של העם הפלסטיני".

לדברי הפעילות "אנחנו מסרבות לשתף פעולה עם מצג השווא ולעודד מדיניות של הכחשה והסתרה. הסירוב לשרת בצבא, כמו הסירוב לשתף פעולה עם הפינקוושינג הישראלי, הוא אקט המציב אלטרנטיבה משמעותית למדיניות הכיבוש. השינוי הוא לא רק אפשרי, אלא הכרחי – כי בכיבוש אין שום גאווה. דמוקרטיה, שוויון זכויות וצדק חברתי אפשריים רק כשהם חלים לכולם". ההקרנה והדיון יתקיימו בשעה 20:00 בקרן רוזה לוקסמבורג, רוטשילד 11 תל אביב (קומה שנייה).

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/335232048119427