דיון בתל-אביב: מסאפר יטא – מה באמת קורה שם ואיך עוצרים את הטרנספר

חד"ש ת"א מזמינה למפגש שיתקיים ביום שני הקרוב (25.7) בשעה 19:30 בגדה השמאלית תחת הכותרת "מסאפר יטא, מה באמת קורה שם ואיך עוצרים את הטרנספר?". "בואו לשמוע על המאבק נגד הטרנספר הכי גדול מאז 1967 בשלושה מישורים שונים: הפוליטי, המשפטי והקהילתי", נאמר בהזמנה לאירוע.

במשך  22 שנה התנהל קרב משפטי על גורלם של תושבי מסאפר יטא – אזור בדרום הר חברון בשטחים הפלסטינים הכבושים בו חיים יותר מ-2,000 איש, מרביתם חקלאים ורועים הנשענים על האדמה לפרנסתם כבר דורות רבים. בתחילת שנות השמונים הכריז הצבא על האזור כ"שטח אש 918"  במטרה לגרש את התושבים הפלסטינים מאדמתם ולחזק את ההיאחזות היהודית במקום, בניגוד חמור לחוק הבינלאומי שאוסר על העברה בכפייה בשטח כבוש.

במאי האחרון, לאחר עשורים של מאבק משפטי, החליט בית המשפט העליון לצדד בצבא ופסק לאפשר את גירוש הקהילות במסאפר יטא מבתיהן ואדמותיהן. מאז, המגבלות על התושבים והריסות הבתים התעצמו אך יחד איתן גם המאבק הולך ומתחזק.

באירוע שיתקיים ביום שני הקרוב יוצגו שלוש נקודות מבט שונות: עלי עוואד (עיתונאי ופעיל, תושב האזור) יספר על המאבק בשטח ועל מאמציי הצומוד של הקהילה להישאר על אדמתה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) תדבר על המערכה הפוליטית והדיפלומטית, ועו"ד ריהאם נסרה, חברת הנהגת מק"י והמייצגת פעילי סולידריות ותושבי מאספר יטא, תסביר על המאבק במישור המשפטי.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/5350540841694967

 

להצטרפות לקמפיין נגד הגירוש:
https://forms.gle/LhSmHcxWUqtWzcJ37