דיון בבית המשפט העליון: סכנה לגירוש ארבע משפחות מבתיהן בשייח' ג'ראח

פעילי שלום יפגינו מחר (שני) מחוץ לבית המשפט העליון בירושלים בעת דיון על העתירה נגד הגירוש של ארבע משפחות מבתיהן בשכונת שייח' ג'ראח. "לא ניתן לשכנינו להיזרק לפליטות נוספת", נמסר.

יצוין שמאות השתתפו ביום שישי האחרון בהפגנה נגד נישול תושביה הפלסטינים של שכונת שייח' ג'ראח הירושלמית. בין המפגינים: חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), פעילי חד"ש, בנק"י ושלום עכשיו. ח"כ תומא-סלימאן נאמה בעצרת המאולתרת שנערכה במקום ואמרה "הפשע שמתנהל בירושלים המזרחית הוא פשע של טיהור אתני. זה אפרטהייד אפילו אם לא מפרידים ביננו ונותנים לי להיבחר לכנסת. הדיון שיהיה ביום שני הוא נקודת מפנה. הממשלה הקיימת היא 'ממשלת אולי שינוי', אבל אי אפשר להשלות אותנו. היא ממשלת המשך הכיבוש וההתנחלות".

כוחות יס"מ מונעים התקדמות בהפגנה נגד נישול התושבים הפלסטינים במשייח' ג'ראח ביום שישי האחרון (צילום: פרי ג'רוזלם)

 

מארגני המחאה מסרו לקראת ההפגנה: "זו נקודת זמן קריטית בחזית המשפטית של המאבק נגד נישול התושבים הפלסטיניים מהשכונה ומכל חלקיה הכבושים של ירושלים המזרחית. בדיון המכריע בעליון ביום שני הקרוב, בו עלולה להתקבל החלטת גירוש מיידית לארבע מהמשפחות. חייבים לומר בקול חזק וברור: לא לעוול הגדול המתבצע בחסות החוק ומערכת המשפט". המתנחלים, בתמיכת ממשלת הימין, מנסים כעת לגרש מאות משפחות פלסטיניות מירושלים המזרחית, בייחוד מהשכונות שייח' ג'ראח וסילוואן. איום פינוי קרוב מרחף מעל שמונה משפחות בשייח' ג'ראח המונות 90 איש, לרבות 27 ילדים. עשרות משפחות נוספות נמצאות בהליכי פינוי.

 

ההפגה מול בית המשפט העליון בפייסבוק:

https://fb.me/e/1DYi5P1KA

 

סרטון – ח"כ תומא-סלימאן נואמת בשייח' ג'ראח:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/262345071952003