דורשים סדר חברתי חדש: ברכת כוח לעובדים לכבוד יום העובד הבינלאומי

ארגון כוח לעובדים פרסם הבוקר (שישי) ברכה לציון יום העובד הבינלאומי בה נאמר שה-1 במאי "נולד ממאבקם של פועלי העיר שיקגו ב 1886, ליום עבודה בין 8 שעות. ב– 134 השנים שחלפו מאז, השיגו תנועות הפועלים, מפלגותיהם וארגוני העובדים, הישגים רבים. בעיקר בארצות המתועשות. אך הצורך להיאבק על זכויותינו לא חלף".

לדברי ארגון העובדים "רוב ההון מרוכז בידי אליטה צרה וממשלות רבות לרבות ממשלות ישראל אינן פועלות לרוב למען ציבור העובדים אלא בשירות האליטה הכלכלית פוליטית, ההון שלטון. השנה הדיכוי הזה בא לידי ביטוי באופן חריף מתמיד. למעלה ממיליון מובטלים, ופגיעה של עשרות אחוזים בהכנסותינו, מי שעוד עובד ומי שפוטר. רק קבוצה אחת אינה משלמת את המחיר. בעלי ההון הגדול והפוליטיקאים העובדים בשירותם. במקום זה הם מנסים לסכסך בנינו על מנת שלא נקום עליהם ונתבע את חלקנו".

כוח לעובדים, המייצג כ-30 אלף עובדים ועובדים, הדגיש "אנו דורשים סדר כלכלי חברתי חדש, צודק יותר, כחלק מהמסע אל חברה ללא מנצלים וללא מנצלים. אנו קוראים באחד במאי זה, לחבור אלינו ואל שותפנו במאבק על צדק ועל 100% שכר והכנסה על כל תקופת ההשבתה בגין מגפת הקורונה, מאבק שיכלול שביתות, הפגנות ומה שנחוץ וראוי לעשות כדי להשיג את המגיע לנו ציבור העובדים. ממאבק אין לנו מה להפסיד זולת כבלנו. כבלים שהיגיע הזמן לנתצם".

לקראת ה-1 במאי הארגון פרסם תכנית כלכלית:

https://drive.google.com/…/1gsaG8Jmj0h5o_7ejxRc9r2s0Lo…/view

עוד על התכנית הכלכלית של כוח לעובדים בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/04/G18_2020.pdf