דורשים לשמור על מקום העבודה: עובדי מאפיית 'לחמנו' הפגינו שוב בירושלים

עשרות עובדי מאפיית "לחמנו" מקריית שמונה הפגינו בצהריים מול הכנסת בדרישה למנוע את סגירת מקום עבותם ולמנוע את פיטוריהם. פעילי חד"ש ומק"י מירושלים הצטרפו אל המפגינים והחזיקו כרזה בה נאמר "מספיק טובים לבשר תותחים, אבל לא מספיק טובים כדי לאפות לחם?". יצוין שזו השבוע השני של הפגנות ליד הכנסת והשבוע השלישי להפגנות בקריית שמונה. מזה כמה שבועות נוקטים העובדים בפעולות מחאה שונות במטרה למנוע את אובדן מקום פרנסתם.

עובדי המאפייה בקריית שמונה, בשבוע שעבר, בעת ההפגנה בירושלים (צילום: מרחב הגליל העליון של ההסתדרות)

המשבר במאפייה החל בעקבות החלטת משרד הביטחון לפצל השנה את המכרז לאספקת הלחם והמאפים לצה"ל לשלושה חלקים ולאפשר ללחמנו לגשת רק לחלק אחד של המכרז. הבעלים יוחנן אהרונסון הודיע כי לנוכח המצב לא תוכל המאפייה להמשיך לפעול והוסיף כי הוא מתכנן לסגור את המקום ולפטר את כל 150 העובדים.

לדברי יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, המלווה את העובדים במאבקם: "לצערי, תנאי המכרז לא היו הוגנים. במצב הנוכחי, המאפייה – שהיא מעסיק גדול, מרכזי וחשוב באזור – תיאלץ לסגור את שעריה ולפטר את העובדים. עבור חלק גדול מהעובדים, שנמצאים ממילא במצב כלכלי לא פשוט, מדובר במכה אנושה להם ולמשפחותיהם", יו"ר ועד העובדים, איציק דהן, הוסיף: "זה לא סתם מפעל – זה מפעל חיים של אנשים, ואנחנו רוצים שישמעו את הזעקה שלנו, במיוחד במקום כמו קריית שמונה שבו אין הרבה מקומות עבודה. הבקשה שלנו היא שתהיה בדיקה מחודשת של המכרז ושתינתן תמיכה ממשלתית אשר תאפשר להרים את המפעל הזה על הרגליים".