דורשים לפנות את התחנה המרכזית: תושבי דרום ת"א הפגינו מול ביתה של השרה רגב

עשרות מתושבי דרום תל אביב, בהם פעילי חד"ש ומק"י, הפגינו אמש (רביעי) מול ביתה של שרת התחבורה מירי רגב בראש העין, במחאה על הסחבת של משרד התחבורה בפינוי התחנה המרכזית החדשה בעיר ועל הקמת הפורטל שיחצה את השכונה במסגרת עבודות הרכבת הקלה. המוחים הניפו שלטים וקראו קריאות כגון "התחנה המרכזית הצ'רנוביל שלנו", "מירי, תושבי השכונות מבקשים ממך שתצילי אותם", "התחנה המרכזית סרטן בלב השכונות" ועוד.

מפגינים מול ביתה של שרת התחבורה מירי רגב, אמש, בראש העין (צילום: זו הדרך)

"הפגנו בראש העין מול הבית של מירי רגב נגד הזוועות התחבורתיות שיש בדרום תל אביב.

רגב, שהתפארה בקשר שלה לשכונות, ובדאגה שלה לתושבים קולה לא נשמע ודמותה לא נראית כאשר יש בסמכותה את היכולת להעיף את התחנה המרכזית ולעצור את הבנייה של הפורטל הגרוטסקי", מסר אחד הפעילים, טל שדות.

חברת מועצת העיר מסיעת "אנחנו העיר" ויו"ר ועד שכונת נווה שאנן, שולה קשת, אמרה בהפגנה כי "משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מתעלם מהמצוקות של תושבות ותושבי דרום ת"א ומפקיר אותנו למפגעים תחבורתיים חמורים ביותר. תחת כהונתה של מירי רגב התכניות לפינוי התחנה מתעכבות".

על פי נתונים שנמסרו על ידי סיעת "אנחנו העיר" במועצת העיר ת"איפו, בשנת 2016 נרשמה תחלואת הנשים בסרטן בדרום תל אביב גבוהה פי שניים מהתחלואה בקרב כלל נשות העיר. עוד עולה מהנתונים, שעל כל 100 אלף נשים שגרות בשכונות הצמודות לתחנה המרכזית יש כ-46 נשים שחלו בסרטן ריאות. בכלל העיר יש כ-23 חולות על 100 אלף נשים. יצוין שלמרות הנתונים המדאיגים, אף גורם לא בחן מה גרם לתחלואה הגבוהה בשכונה.

יצוין שהשבוע נרשם הישג חשוב לתושבים בת"איפו בזכות מאבק של סיעת "אנחנו העיר" במועצת העיר: הוקפאה התכנית של העירייה להרס גינת לוינסקי. העירייה בראשות רון חולדאי תכננה להרוס את גינת לוינסקי שבדרום העיר. תכנית העירייה הייתה הורסת את הריאה הירוקה היחידה בשכונת נווה שאנן, שכונה צפופה ומחוסרת שטחי ציבור ממילא, הסובלת מזיהום אוויר קשה עקב הימצאות התחנה המרכזית החדשה בלב השכונה. מחד"ש ת"א נמסר "מדובר בניצחון חשוב לתושבים ולתושבות של שכונה מוחלשת, שסובלת מהזנחה של שנים הן מצד הממשלה והן מצד העירייה בראשות חולדאי. 'אנחנו העיר' (וחד"ש בתוכה) תמשיך להוביל את האופוזיציה בעירייה ואת המאבק ושל תושבות ותושבי שכונות דרום תלאביב, יפו, והעיר כולה נגד הפיכתה לעיר לעשירים בלבד". יצוין שהעירייה נימקה את עצירת התוכנית, שאושרה סופית במועצת העיר, בכך שהצורך בהקמת בית הספר המיועד לילדי מהגרי עבודה ופליטים התייתר.