דורשים לפנות את התחנה המרכזית: פעילים ותושבי דרום ת"א יפגינו מול משרדי רמ"י

פעילים ותושבי דרום תל-אביב יפגינו ביום שני הקרוב, בשעה 18:00,  מול משרדי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בסיסמא: "אל תעצרו את פינוי המרכזית". ההפגנה תתקיים מול משרדי רמ"י ומשרד השיכון בקרית הממשלה, בצומת עזריאלי.  מתנועת אנחנו העיר נמסר "התכנית לפינוי התחנה המרכזית החדשה קרובה לאישור. כעת, רמ"י שבאחריות שר השיכון זאב אלקין עוצרת את הפינוי. רמ"י מחזיקה בקרקעות שמיועדות לשמש את מסופי התחבורה הזמניים שיוקמו מחוץ לשכונות דרום ת"א (פנורמה והלוחמים), ומסרבת לאשר את השימוש בהן משיקולים כלכליים צרים".

"אדמות רמ"י הן אדמות ציבור – לא ייתכן שהיא תמנע את השימוש בהן לפינוי התחנה המרכזית. לא ייתכן שמריבות תקציביות בין הרשויות השונות ושיקולים פוליטיים צרים יבואו על חשבון חיי תושבות ותושבי דרום ת"א", הדגישו.

התחנה המרכזית החדשה היא מפגע סביבתי, תחבורתי ואורבני בלב שכונת נווה שאנן וסמוכה לשכונת שפירא, ומהווה מוקד זיהום אוויר מהחמורים בארץ – בשכונת נווה שאנן יש עשרות אחוזים יותר של תחלואה בסרטן, ותחלואה מוגברת גם במחלות לב ובאסטמה. התחנה מהווה גם מוקד לסחר בנשים ובסמים.

"גם לאחר פינוי המרכזית, חשוב ששטחה ישמש את תושבות ותושבי דרום העיר.
את התחנה המרכזית חייבות וחייבים לפנות – ואת הפינוי צריך לממן מכספי ציבור ללא דיל נדל"ן עם הטייקון קובי מימון שיבנה מגדלי יוקרה על שטח המרכזית במקום שטחי ציבור ושטחים ירוקים שדרום העיר כל כך זקוקה להם", נאמר בהזמנה להפגנה.

 

להצטרפות למאבק לפינוי התחנה המרכזית:

https://forms.gle/p94qcPqBwVNyTBEu8

 

ההפגנה ביום שני בפייסבוק:

www.facebook.com/events/813158606039765

 

עוד בנושא:

לחולדאי ומיכאלי יש הזדמנות שאסור להחמיץ: לפנות את התחנה המרכזית בת"א