דורשים השלמת התוספת לקצבאות: מחאת הנכים התחדשה; חסמו צמתים

לאחר מספר שבועות של הפוגה, הנכים חידשו את מחאתם. פעילי קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו אתמול (שלישי) את כביש 2 מצפון לדרום, ליד עתלית, במחאה על כך שלא יושמה הפעימה השנייה להעלאת קצבאות הנכות. המפגינים המשיכו בשיירה איטית מעתלית לתל אביב, בה כעבר כשעתיים חסמו את צומת עזריאלי.

נכים חוסמים את צומת עזריאלי בתל-אביב (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

 

אייל כהן מ"הנכים הופכים לפנתרים" מסר: "זה מסר ברור לממשלת ישראל. לא ניתן לממשלה ולעומד בראשה להמשיך ולגרום שואה לציבור הכי מוחלש במדינה. אנו פותחים במערכה קיצונית ואגרסיבית יותר כי רק כך הממשלה והעומד בראשה מבינים. החסימות היום הן רק הפרומו למה שיתחולל בתקופה הקרובה. מספיק לשקר אותנו ולתרץ כל מיני תירוצים מגוחכים שלא יכול להבין כל אדם בעל הגיון בריא."

בניגוד לחוק העלאת הקצבאות, הממשלה לא הציגה מתווה להמשך העלאת קצבאות הנכים ל-4,500 שקל בשנתיים הקרובות. על פי תיקון החוק שעבר בתחילת 2018  אמורים היו שרי האוצר והרווחה להביא לדיון בממשלה את המתווה לפעימות השלישית והרביעית עד סוף 2019, דבר שלא קרה. כמו כן, הוועדה הבין-משרדית של משרדי האוצר והרווחה, שאמורה הייתה להגיש את המלצותיה לא פרסמה דבר. עתה דורשים הנכים להצמיד את הקצבה לשכר המינימום.