דגלים אדומים ותזמורת בנק"י: משמרת תמיכה בשלושה סרבני כיבוש מול כלא 10 הצבאי

כ-100 יהודים וערבים, רובם צעירים, השתתפו אתמול (שבת) אחה"צ במשמרת תמיכה בשלושה סרבני מצפון היושבים בכלא הצבאי בגלל תמיכתם במאבק בכיבוש. ערן אביב, בן 19, נשפט לתקופת כליאה שישית של 30 יום; שחר פרץ, בת 19, נשפטה לתקופת כליאה שלישית של 30 יום וביום ראשון האחרון הצטרף אליהם מזכיר חד"ש בירושלים, אורן פלד, בן 29, שנשפט לתקופת כליאה ראשונה של שבועיים.

אל המפגינים הצטרפה קבוצה גדולה של פעילי ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) שהביאו עמם תזמורת שהעצימה את המחאה בפתח מתקן הכליאה שליד תל מונד. עם הגעת התזמורת תוגברה השמירה הצבאית ואל המשמרת הגיעו כוחות משטרה שלא התערבו אך דרשו להפסיק את פעילותה. לאחר בירור קצר אצל עורך דין, המפגינים השיבו שפעילות התזמורת ליד מתקן צבאי אינו סותר את החוק.

תזמורת בנק"י, אתמול, מגיעה לשערי כלא 10 הצבאי (צילום: זו הדרך)

 

אל המפגינים הצטרף גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) אשר אמר "באנו לתמוך בגיבורים האמיתיים, שבחרו להיות בני אדם במקום להיות כובשים. שחר, ערן ואורן יישר כח!". עוד תקף כסיף את עמדת ממשלת הימין בראשות נפתלי בנט בעקבות העמקת הכיבוש, הוצאת ארגונים החברה האזרחים הפלסטינית מחוץ לחוק והמשך הבנייה בהתנחלויות.  עוד נמסר למפגינים את תוכן מכתבו של מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הבריטית, רוב גריפיתס, שהביע תמיכה בפלד ובחבריו.

 

סרטון – ח"כ כסיף נואם במשמרת התמיכה בכלא 10:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/570523270889494

 

עוד על מכתבו של מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הבריטית בתמיכה עם אורן פלד (באנגלית): https://maki.org.il/en/?p=29630

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107658