גילוי דעת של מק"י וחד"ש לרגל יום האדמה: צו השעה – מאבק משותף נגד הפשיזם

לרגל יום האדמה, שצוין היום 30 במארס, המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) קראו לחיזוק אחדות המאבק של הציבור הערבי ולמאבק יהודיערבי משותף מול סכנת הפשיזם שמוביל נתניהו. כך עולה מגילוי דעת שפורסמו הבוקר.

מק"י וחד"ש גם קראו להשתתף בהפגנה המקוונת לציון השנה ה-44 ליום האדמה, הערב, בשעה 17:00 לפי החלטת ועדת המעקב העליונה. מק"י וחד"ש מדגישות כי גם השנה ניצבים אתגרים משמעותיים במאבק הציבור הערבי בתחום הדיור והקרקעות, כגון הפלת "חוק קמניץ" ו"תכנית הקרוואנים" בנגב שעיקרה טרנספר ועקירת כפרים לא מוכרים. ברמה המדינית אנו ניצבים מול "תכנית המאה" של ממשל טראמפ וממשלת נתניהו שמטרתה חיסול פתרון שתי המדינות ומניעת מימוש זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני.

חבירתם של "כחול לבן" וגנץ לממשלת נתניהו מגבירה את סכנת הפשיזם, את רמיסת זכויות העובדים והמרחב הדמוקרטי בחזות משבר הקורונה, לצד תכניות הסיפוח והנצחת ההתנחלויות בשטחים הכבושים, והתכחשות לזכות האוכלוסייה הערבית לשוויון זכויות לאומי ואזרחי. מול האתגרים האלה יש לחזק את אחדות המאבק של הציבור הערבי ואת המאבק היהודיערבי הדמוקרטי המשותף מול הפשיזם הזוחל בניצוחו של נתניהו.

ההפגנה המקוונת לציון יום האדמה:

 https://www.facebook.com/events/225690785480036/