גילוי דעת של המפלגה הקומוניסטית הישראלית: נהדוף את המתקפה נגד זכויות הנשים

לרגל יום האישה הבינלאומי, ה-8 במרס 2023, אנו מברכים את חברותינו, את כלל הנשים הערביות והיהודיות ואת כל הנשים  הנוטלות חלק במאבקים לשחרור מדיכוי ולשוויון זכויות מלא.

אנו מברכים את הנשים התובעות להשכין שלום בין העמים והנאבקות למען חברה טובה יותר. ציבור רחב של נשים כבר משתתף באופן פעיל במאבקים למען צדק, שוויון ושלום. אנו מצדיעים לנשים הפלסטיניות בשטחים הכבושים הלוחמות לעצמאות ולמען חירות בני עמן,  ואשר מתמודדות מדי יום עם צבא הכיבוש ועם כנופיות המתנחלים ופשעיהם.

ממשלת נתניהו ובן גביר אימצה תפיסה פשיסטית, הגוררת את הציבור כולו לתהום בכל התחומים. ממשלה זו  חותרת תחת הדמוקרטיה הישראלית המוגבלת ממילא. היא נערכת לרמוס רבים מההישגים בתחומים של מעמד האישה ושל זכויות חברתיות, אשר הושגו במאבקים רבים שהובילו נשים ערביות ויהודיות.

נמשיך להיאבק לסיום הכיבוש, להפסקת הנישול והריסת הבתים ולעצירת ההתנחלויות ופשעי המתנחלים; נמשיך לפעול נגד חוקים גזעניים כחוק הלאום, חוק קמינץ והחוק נגד איחוד משפחות שחוקק במיוחד נגד משפחות פלסטיניות; נתמיד במאבק להפסקת כל צורות האלימות נגד נשים.

חיונית מערכה יהודית-ערבית רחבה ביותר לבלימת המגמות הפשיסטיות. אנו קוראים להמוני הנשים הערביות והיהודיות להיאבק יחד ובאופן פעיל בהתנגדות למדיניות של הממשלה הימנית-הקיצונית. ממשלה זו פועלת להרחיקן מהמגרש הפוליטי ולהשאירן מאחור באמצעות קידום חוקים המערערים את מעמד הנשים במישורים הציבורי-הפוליטי והאישי.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) מחזקת את ידי החברות הערביות והיהודיות, אשר הובילו וממשיכות להוביל פעילות חברתית מגוונת ומאבקים להגנת זכויות הנשים והילדים, נגד הכיבוש ונגד כל צורות האפליה והגזענות. בהתמדתן זו הן זוכות להערכה ולכבוד. מק"י רואה במאבק לשוויון הזכויות של הנשים בכל התחומים חלק בלתי נפרד מהמאבק להגנת החירויות הדמוקרטיות ונגד הדיכוי על כל צורותיו. נמשיך ללא לאות במערכה לביעור האפליה, הדיכוי והאלימות כלפי נשים ולמען שוויון האישה וחיזוק מעמדה.