בתמיכת חד"ש: ההסתדרות הכריזה על סכסוך בגלל המחלוקת על ימי הבידוד לעובדים

בתמיכת סיעת חד"ש, ההסתדרות הכריזה הבוקר (ראשון) על סכסוך עבודה כללי במשק על רקע המחלוקת בנושא תשלום ימי הבידוד לעובדים. ההסתדרות ונציג התעשיינים סיכמו על מתווה לתשלום על ימי בידוד עם משרד האוצר אך זה לא עבר בוועדת העבודה והרווחה. "המתווה לתשלום ימי הבידוד אליו הגענו הוא מאוזן ולא נותן פתח לניצול, וחבל שהוא הפך לפרסה על גב העובדים שנותרו חשופים", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון ברדוד. "מטרת הסכסוך היא לאפשר לנו לפעול תחילה מול מקומות עבודה שיורידו שכר לעובדים. אם נראה שהדבר הופך לתופעה רחבה, לא נהסס להשבית את המשק".

מצביעים, הבוקר, על הכרזת סכסוך עבודה באמצעות אפליקציית זום (צילום: ההסתדרות)

ברקע ההכרזה על הסכסוך עומדת דרישת ההסתדרות להסדיר את התשלום לעובדים הנדרשים לשהות בבידוד נוכח מגפת הקורונה. כזכור, בסוף יולי פסל בג"צ את ההסדר שלפיו ימי הבידוד של העובדים נחשבו לימי מחלה על בסיס תעודת מחלה גורפת שהנפיק משרד הבריאות, אך נעתר והסכים להאריך זמנית את תקופת ההסדר. בסוף ספטמבר הגיעו ההסתדרות, האוצר והמעסיקים להסכמות בנוגע לאופן חלוקת נטל התשלומים על ימי הבידוד, אולם בסופו של דבר המתווה לא הועלה להצבעה בכנסת.

חרף מאמצי ההסתדרות להסדיר את הסוגיה מול כלל הגורמים הרלוונטיים במשק, בשלב זה לא נמצא פתרון, דבר המותיר את כלל מעמד העובדים במדינה במצב בלתי אפשרית תוך פגיעה קשה ביכולת הקיום היוםיומית שלהם. מחד, העובדים נדרשים לשהות בבידוד בשל הוראות המדינה, ומנגד תשלום שכרם בתקופת הבידוד אינו מוסדר כלל החל מתאריך 28 באוקטובר. ההסתדרות דורשת כי עד שתוסדר הסוגייה סופית, לא יפגע שכרם של העובדים הנדרשים לשהות בבידוד.