בתל-אביב תפתח קבוצת קריאה מקוונת של כתבי קרל מרקס ההיסטוריים

קבוצת קריאה מקוונת של כתבי קרל מרקס ההיסטוריים תפתח ביום שלישי הקרוב ביוזמת סניף מק"י בתל-אביב. זאת, לאחר שנערכו קבוצות קריאה מוצלחות שעסקו בכתביו הכלכליים של מרקס, ובעיקר בספרו הגדול "הקפיטל".

הפעם, קבוצת קריאה תעסוק בכתבים ההיסטוריים של מרקס. אלה שלושה חיבורים שבמרכזם התרחשויות פוליטיות חשובות בצרפת של המאה ה-19, אשר מרקס כתב כמה חודשים לאחר התחרשותם. שמות החיבורים הם: "מלחמת המעמדות בצרפת" (נכתב ב-1850), "ה-18 בברימר של לואי בונפרט" (1852) ו"מלחמת האזרחים בצרפת" (1871). חיבורים אלו נחשבים כניסיונותיו הגדולים ביותר של מרקס לפרש, בעזרת התיאוריה הכלכלית-היסטורית שלו, אירועים פוליטיים בני זמנו.

נמסר כי "מטרת הקריאה תהיה, קודם כל, פיצוח הטקסטים והבנתם ברמת הפשט. לאחר מכן, ננסה לדלות מהם את הלקחים התיאורטיים המרקסיסטיים, במטרה להיעזר בהם בניתוח והבנת המציאות גם בימינו. חשוב לציין כי המפגשים יערכו כקריאה וכלמידה משותפת של החיבורים, ולא כשיעורים בהם מעבירים מידע שקיים ממילא אצל המורה. על מנת לאפשר את ההשתתפות גם מחוץ לארץ וגם מבידוד, להבדיל, המפגשים ייערכו בזום". כאמור, המפגש הראשון ייערך ביום שלישי הקרוב בשעה 19:30.

 

להרשמה https://forms.gle/F5wEPYEPzuQsbxYh7 :

 

את התרגום העברי לחיבורים אפשר למצוא בכרך “כתבים היסטוריים” מאת קרל מרקס, בספריה הסוציאליסטית:

https://archive.org/details/hebrew-marxism-and-socialism

 

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/452160909931685