בתווך בית הדין הסתיימה השביתה בעיריית חיפה; נאסר על רופאי הדסה לשבות

בית הדין לעבודה קבע אמש (מוצ"ש) כי עובדי עיריית חיפה יחזרו לעבוד החל מהבוקר. זאת לאחר דיון דחוף שהתקיים בבית הדין בגין עתירה שהגישה העירייה נגד ועד העובדים ונגד ההסתדרות, בדרישה שישיבו מיד את העובדים, ששבתו מאז יום רביעי, לעבודה סדירה. בתום הדיון הודיעו ראשת העיר חיפה, עינת קליש רותם, ויו"ר ועד העובדים, דוד וקנין, על תחילת המו"מ בין הצדדים ועל סיום השביתה.

2019-02-10_195001

בטרם פסק בית הדין בעתירה של הנהלת העירייה, פרסמה סיעת "החזית החיפאית" (חד"ש) הודעה לפיה תומכת בזכויות עובדים בכלל, בזכויות עובדי עיריית חיפה, בזכות להתארגנות עובדים ובזכות השביתה כזכות יסוד וכחלק ממאבק צודק. עוד מסרה שהסיעה שהיא תומכת בהעסקה ישירה ובצמצום העסקה קבלנית במגזר הציבורי בכלל ובעיריית חיפה בפרט. העסקה קבלנית וזמנית היא מתכון לחוסר ביטחון כלכלי ותעסוקתי, ניצול עובדים, נפוטיזם ושחיתות. יחד עם זאת, חד"ש בעיריית חיפה "רואה חשיבות לוודא כי אופן הקבלה וההעסקה הוא תקין, שקוף וחוקי, ואינו טומן בחובו תופעות שפוגעות בעובדים עצמם ובציבור התושבים משלמי הארנונה". עוד קראה הסיעה במועצת העיר חיפה "למצוא פתרון מיידי פתרון שיבטיח את זכויות העובדים מחד ואת רווחת תושבי העיר חיפה מאידך".

יצוין שבית הדין לעבודה בירושלים הודיע אמש כי רופאי בית החולים הדסה לא ישבתו היום עד לאחר הדיון בנושא. משרד הבריאות והנהלת הדסה עתרו לבית הדין בטענה כי "השביתה בלתי חוקית ועלולה לפגוע במטופלים". השופט קבע כי עד לאחר הדיון שיתקיים היום בנושא, לא יתקיימו שביתה ועיצומים של רופאי הדסה.