בשייח' ג'ראח נעצרה צעירה המתעדת את מאבק התושבים; אמש נעצרה כתבת אל-ג'זירה

משטרת ירושלים עצרה הבוקר (ראשון), צעירה פלסטינית, מונא אל-כורד (23), הנאבקת בהשתלטות המתנחלים על הבתים בשכונת שייח' ג'ראח. לדברי המשטרה היא נעצרה "בחשד שהשתתפה בהפרות הסדר וההתפרעויות שהתרחשו במהלך הימים האחרונים בשכונת שייח' ג'ראח". אתמול שוטרים עצרו גם בשייח' ג'ראח את כתבת ערוץ אל-ג'זירה בירושלים, ג'יפארא אל-בודיירי. השוטרים אמרו כי היא תקפה אותם, ועדי ראייה סיפרו כי היא התווכחה עם השוטרים שניסו להרחיקה מהשכונה, בטענה שאין לה תעודת עיתונאית ישראלית.

במהלך ההפגנה החלו השוטרים לבדוק תעודות בעת הפגנה שנערכה בשכונה ואל-בודיירי, מוותיקות הכתבים בירושלים, היא בעלת תעודת לע"מ, אך ככל הנראה לא נשאה אותה באותה העת. לדברי עד ראייה, כשאל-בודיירי ניסתה להתווכח עם השוטרים שביקשו להרחיק אותה אל מעבר למחסום – הם אחזו אותה בכוח, אזקו אותה וגררו אותה לניידת. במהלך המעצר, מצלמת הטלוויזיה שאחזה נפלה ונשברה. אל-בודיירי נעצרה ונלקחה לתחנת המשטרה, ואיתה נעצר אדם נוסף. מאוחר יותר היא קיבלה טיפול רפואי בבית חולים. גם בשבוע שעבר נעצרה במקום כתבת נוספת, זינה חלוואני.

מדי סוף שבוע נערכות בימים שישי ובמוצאי שבת הפגנות נגד השתלטות המתנחלים על בתי התושבים בשכונה הפלסטינית. ביום שישי האחרון התייצב שוב בהפגנה ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) שקרא להמשיך במאבק עד לסיום הכיבוש של השטחים הפלסטינים וירושלים המזרחית.

מעצרה, אמש, בשייח' ג'ראח של כתבת ערוץ אל-ג'זירה בירושלים, ג'יפארא אל-בודיירי (צילום: וואפא)

 

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשופת) "מונא אל-כורד, ג׳יפארא אל-בודיירי וזינה חלוואני – שלוש נשים, וכמוהן עוד רבות ורבים אחרים ואחרות, מפחידות את שלטון הנישול והגירוש. איך? באמצעות מצלמה שחושפת את האמת; שמתעדת מצד אחד מאבק צודק, עממי, בלתי אלים, לחיים בכבוד; ומהצד השני השתוללות הטיהור האתני, הברוטאליות והאלימות המשטרתית".

עוד מסר תומא-סלימאן ש"העולם כולו נחשף לסוגיית הנישול בשייח' ג'ראח לאחר שמונא האמיצה תיעדה באינסטגרם את היום-יום של תושבי השכונה, תחת איומי הגירוש ואימת המתנחלים. דרך מצלמתה של מונא, וקולה האיתן בצדקת דרכה – העולם היה חייב להקשיב.

זינה וג׳יווארה תיעדו באומץ רב את כאב התושבים ואת סבלם, ואת התעקשותם להיאבק נגד הדיכוי והעוול. עכשיו מדווחים שכוחות המשטרה עצרו את מונא מביתה ומחפשים אחרי אחיה. אתמול אותם כוחות שפוחדים מחשיפת האמת עצרו את העיתונאית גיווארה. לפני שבוע זינה נעצרה עת שדיווחה משיח' ג'ראח". "נדמה שמשטרת ישראל איבדה את העשתונות. אבל האמת היא שאין כיבוש נאור. המעצרים האלה לא תקלה, הם ביטוי נוסף למדיניות השתקה והפחדה. אבל כוחה של האמת, ועוצמתו של הצדק עוד תגבר על הכול", הדגישה.

 

סרטון – דברי ח"כ עופר כסיף, בהפגנה שנערכה בשייח' ג'ראח:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/167849128626110