בשבוע השביעי לשביתה: ועד ראשי המכללות פוצץ את המו"מ עם הסגל הזוטר

חודש וחצי לאחר שהחלה שביתת הסגל הזוטר ב-11 מכללות ציבוריות, ועד ראשי המכללות הודיע אתמול (שלישי) על פרישה מהמשא ומתן בין הצדדים. הנהלת מכללת כנרת הגישה בקשה לצו מניעה נגד שביתת המרצים. אבל ארגון כוח לעובדים, המייצג את הסגלים השובתים, פנה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לחייב את הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן.

הפגנה של סגל ההוראה במכללות השובת מול ביתו של השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, בגבעת זאב שבשטחים הכבושים (צילום: כוח לעובדים)

 

מאיגוד המרצים במכללות הציבוריות נמסר: "שנייה לפני קו הגמר, רגע לפני סגירת הסכם שישנה דרמטית את תנאי ההעסקה של הסגל שאינו במינוי במכללות הציבוריות, בוחרים ראשי המכללות לפוצץ את המו"מ". לדברי האיגוד "יצא המרצע מן השק: ההנהלות, שגררו רגליים שלוש שנים, שסירבו להאיץ את המו"מ, מעוניינות לפרק את ההתאגדות הארצית של המרצים ולהחליש אותם עוד יותר. משעות הבוקר כמה הנהלות בחרו להפיץ מידע שקרי למרצים וטוענות שהאיגוד בחר לחזור בו מהסכמות. האמת היא שנציגי ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"מ) קיבלו נוסח הסכם לחתימה שמשקף את כל ההסכמות שהושגו אך כנראה נבהלו מהישגי המרצים והחליטו לפוצץ את ההסכם ולהטיל את האשמה על המרצים".

"שבעה שבועות בתוך השביתה אנו קוראים להנהלות להתעשת, לנהוג באחריות, ולשבת עם איגוד הסגל לסגירת הסכם, שנמצא על סף חתימה כדי להימנע מפגיעה מיותרת נוספת בסטודנטים". הדגישו כפי שעשו בעבר במרכז תל-אביב ומול ביתו של השר להשכלה גבוהה זאב אלקין בשטחים הכובשים, השובתים שבו אמש והפגינו מול ביתו של מנכ"ל ור"מ, בני אלון, בתל מונד.