בריינה הפגינו נגד ביקורו של הפטריארך היווני-אורתודוקסי תיאופילוס השלישי

המועצה של הקהילה הנוצרית-אורתודוקסית שהתכנסה בנצרת קראה בסוף השבוע להדחת הפטריארך היווני-אורתודוקסי תיאופילוס השלישי ולהפסקת המכירה של רכוש הכנסייה, בייחוד אדמותיה. כך מסר הבוקר (ראשון) העיתון "אל אתיחאד".

יצוין שהפטריארך הגיע הבוקר למיסה בכנסייה האורתודוקסית בכפר ריינה שבגליל והמשטרה מנעה ממפגינים להתקרב לפמליה שלו. הפטריארך הגיע בליווי המשטרה עד הכניסה לכנסייה. בצעד חריג, המשטרה הוציאה בשבוע שעבר צו הרחקה לחבר בקהילה הנוצרית-אורתודוקסית שקורא להדחת הפטריארך. המורחק, רסאן מנייר, תושב רמלה, קיבל ביום חמישי הודעה על הרחקתו מהכפר ריינה שליד נצרת למשך שבוע.

2017-10-08_205033

הפגנה בירושלים נגד מכירת רכוש הכנסייה הנוצרית-אורתודוקסית (צילום: אל אתיחאד)

 

רבים מראשי הקהילה הנוצרית-אורתודוקסית ופעילי חד"ש ומק"י בכפר פרסמו הודעת גינוי לביקור הפטריארך בריינה, וקראו להפגנה ולמועצה המקומית וראשי העדות להחרימו. במנשר שהפיצו ביישוב כתבו מתנגדי הפטריארך כי יש לעמוד נגד מכירת נכסי הפטריארכיה בישראל ונגד ההתנהלות סביב המכירה, שלפי הכתוב אפופה בשחיתות.

בבית לחם נערך כינוס בשבוע שעבר ובו התקבלה החלטה להחרימו. בכנס, שקרא להדחת תיאופילוס ולעריכת רפורמות בניהול הנכסים של העדה, השתתפו מאות חברי הקהילה מישראל והגדה המערבית, נציגים של פלגים פלסטינים ונציגים ירדנים.

בהודעת הסיכום של הוועידה ציינו המשתתפים כי מכירת נכסי הכנסייה בישראל היא סוגיה לאומית פלסטינית המאיימת על נוכחות הקהילה הנוצרית בישראל. לפי ההודעה, יש לפעול לאלתר להקפאת כל העסקאות ולמנוע מהפטריארך ואנשיו כל נגיעה בנכסים. עוד קראו המתכנסים להחרים את הפטריארך ולא לקבל את פניו בטקסים ומיסות, בדגש על חגיגות חג המולד.