ברחבת הכניסה לתיאטרון יפו: אנו מציגים היום – ערב מחאה

כשבוע לאחר שהעלה התיאטרון הערבי-עברי בעיר העתיקה ביפו את ההצגה "אום כולת'ום" כצעד מחאתי, ואף ספג על כך קנס, נערכים מדי יום חמישי בשעות הערב ברחבת הכניסה אירועי מחאה בשל סגירת עולם התרבות ומדיניות ממשלת הימין כלפי העובדים בענף התרבות.

"אין חיים בלי תרבות", אירוע מחאה שנערך ביום חמישי 1 בנובמבר ביפו (צילום: תיאטרון יפו)

 

תחת הכותרת "אין חיים בלי תרבות", נערכת ברחבת התיאטרון ביפו מחאה בהשתתפות שחקנים רבים ומוכרים, שכמה מהם נואמים ומציגים קטעים מהופעותיהם. יצוין כי המחאה קיבלה את כל האישורים הנדרשים מהמשטרה ונערכת בהתאם למגבלות הקורונה.

באירועים השתתפו, בין השאר: ראידה אדון, גלית גיאת, מורד חסן, אסתי זקהיים, אמל מורקוס, מנשה נוי, ראודה סלימאן, גסאן עבאס, סופי צדקה, עודד קוטלר,  יוסי אלפי, ג'ורג' אסקנדר, זיוואר בהלול, דנה גוברין, הדר דדון, גיא דמידוב, נמרוד דינשמן, דליק ווליניץ', סתיו וקנין – "אנא מן אל יהוד", עידן טולדנו, סמדר יערון, עדילי ליברמן, שלומי פרין, עידו קולטון, נועם שוסטר אליאסי, שקד שנלר, כלנית שרון ואמנים יהודים וערבים נוספים.

לדברי המנהל האמנותי של התיאטרון, יגאל עזרתי, "אנו מקיימים ערבי מחאה והפגנה. הגשנו בקשה למשטרה וקיבלנו אישור ואנו מקפידים על הכללים. באירועים שקיימנו עלו על במה עשרות אמנים, כל אחד בתורו, ודיברו או הופיעו. השתתפו גם פורומים שונים שמביעים את תמיכתם כגון פורום מוסדות התרבות, פורום מוסדות התרבות הערבים, איגוד האמרגנים והמפיקים ועוד".

בשיאו של משבר הקורונה, ובזמן שמוסדות התרבות בישראל נלחמים להשאיר את ראשם מעל המים, שינתה עיריית תל אביב את שיטת חיוב הארנונה של מוסדות תרבות בעיר, ביניהם התיאטרון הערבי-עברי ביפו. במסגרת השינוי לרעה הזה דורשת העירייה מהמוסדות תשלום ארנונה רטרואקטיבי של עשרות אלפי שקלים.

 

עוד על אירוע המחאה שיתקיים מחר, חמישי, בשעה 20:00 בתיאטרון יפן:

https://www.facebook.com/JafaTheatre

 

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"