ברופאים לזכויות אדם מתנגדים להכנסת תרופות מאריכות חיים לביטוח המשלים

הכוונה להכניס תרופות מאריכות חיים לביטוח המשלים (שב"ן) תפגע קשות במאבק לשיפור הסל הציבורי הנגיש לכלל האוכלוסייה, כך סבורים ברופאים לזכויות אדם. "נראה שהמדינה מקווה להשתיק בכך את המעמד הבינוניגבוה שיכול לרכוש את השב"ן, אך היא מפקירה ביודעין את החלשים ביותר", נמסר.

2016-02-29_214446

נציג רופאים לזכויות אדם השתתף בשבוע שעבר בדיון בוועדת הבריאות בכנסת בנושא, בניסיון למנוע צעד זה. למרות הסכמה גורפת בוועדה שהפתרון הנכון ביותר הוא הגדלת תקציב סל הבריאות הבסיסי, יש חשש אמיתי מיכולתה של המדינה למנוע מימון זה, ולנקוט בצעדי הפרטה שרק יגדילו את הפערים בין מי שיכול לרכוש רפואה פרטית, ומי שיאלץ להסתפק בסל הציבורי ההולך ובגלל המדיניות הניאוליברלית של הממשלה.

במהלך דיון שהתקיים ביום שני שעבר בוועדה אמר שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה): "החלטתי להכניס את התרופות המצילות ומאריכות חיים לשב"ן. אני מתכוון להעביר את זה בהצעת חוק ממשלתית וכבר בימים הקרובים אגיש תזכיר. אני לא צופה שניתן להוסיף עוד מיליארדים לסל התרופות, ולכן שב"ן הוא הפתרון. אשקול לתת לוועדת התרופות להמליץ אילו תרופות ייכנסו לשב"נים. לא החלטתי עוד באיזה סכומים מדובר, אבל אני לא מתכוון לוותר בעניין זה".