בפעם השנייה החורף: הרסו את כל המבנים בח'ירבת עין כרזליה

המנהל האזרחי הרס השבוע, ובפעם השנייה מאז תחילת השנה, את כל המבנים בקהילת ח'ירבת עין אלכרזליה שבצפון בקעת הירדן. בנוסף, גרפו דחפורי המנהל את דרך העפר המובילה אל הקהילה וכעת לא ניתן להגיע אליה ברכב.

2015-03-07_192035

תושבים בח'ירבת עין אלכרזליה הבוקר לאחר ההריסה (צילום: בצלם)

ח'ירבת עין כרזליה היא קהילת רועי צאן קטנה השוכנת בצפון בקעת הירדן, כחמישה ק"מ מדרוםמערב לכפר אלג'יפתליק. האדמות עליהן יושבת הקהילה שייכות לתושבי הכפר עקרבה, השוכן כעשרים ק"מ מזרחית לה. הקהילה מורכבת משלוש משפחות שמקורן בעקרבה ואשר חיות במקום מזה למעלה מ-25 שנה. הן מונות כיום שלושים ואחד תושבים, מתוכם שישה עשר קטינים. התושבים מתפרנסים מחקלאות ומרעיית צאן ומסתמכים על מעיין שמצוי בקרבת מקום. ילדיהם לומדים בבית ספר באלג'יפתליק. בשנת 1972 הכריז הצבא על האזור שבו נכללת ח'ירבת עין כרזליה כעל שטח צבאי סגור (מס' 904), בטענה שהוא נחוץ כשטח אש. עם זאת, לטענת התושבים עד לשנת 2012 לא נערכו אימוני צבא במקום, מאז, לפי דיווחי התושבים, השתנה המצב וישנה נוכחות מורגשת של הצבא באזור הכפר.

בין ינואר 2014 לינואר 2015 הרס המנהל האזרחי שלוש פעמים את כל המבנים בכפר ופעם נוספת חלק מהם. האחרונה בפעולות הרס אלה בוצעה ב-22 בינואר האחרון, אז הרס המנהל האזרחי את כלל המבנים בכפר, לרבות חמישה אוהלי המגורים ששימשו את המשפחות. מאז עמלו תושבי הכפר להקים מחדש את אוהלי המגורים ואת המבנים המשמשים לגידול ולהחזקת הצאן. לדברי בצלם: "ההריסות החוזרות והנשנות של בתיהם אינן אלא התעמרות אכזרית באוכלוסייה חלשה במיוחד. בצלם קורא לרשויות האחראיות לאפשר לתושבי ח'ירבת עין כרזליה להישאר ללא הפרעה במקום מגוריהם ולרעות שם את צאנם, כפי שעשו ב-25 השנים האחרונות".

עוד בנושא:

http://www.btselem.org/hebrew/planning_and_buliding/20150304_ein_karzaliyah_dmolished_again