בעקבות פיטורי אלפי עובדים: הוועדים בענף התעופה יפגינו מחר בנתב"ג

עצרת מחאה תתקיים מחר (חמישי) בנתב"ג בשעה 10:00 בעקבות הפיטורים ההמוניים של עובדי ענף התעופה הישראלי והסכנה המרחפת מעל עתיד החברות בשל הימשכות משבר הקורונה וההגבלות שהוטלו. העצרת, ליוזמה של ועד עובדי אל על הצטרפו ההסתדרות וכל עובדי הענף המאוגדים בה: עובדי ארקיע, טייסי ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI וQAS-

עובדי אל על מפגינים בנתב"ג, במארס אשתקד, בעיצומה של מפגת הקורונה (צילום: ועד עובדים)

 

גם עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) יצטרפו למחאה, כאות הבעת סולידריות עם עובדי ענף התעופה – הענף שנפגע בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני כשנה וחצי. אלפי עובדי ענף התעופה כבר פוטרו והוצאו לחל"ת, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי, ערב ראש השנה.

יצוין שמאז פרוץ מגפת הקורונה, חלק גדול מחברות התעופה פיטרו אלפי עובדים ועובדות בהסכמת ההסתדרות. ההסתדרות הובילה שורה של הסכמים בחברות בענף התעופה, בשיתוף פעולה ההנהלות "מתוך דאגה לעתיד החברות".

כאמור עובדי אל על החליטו אתמול על צעדי מחאה בנתב"ג. הוועד הודיע לעובדים שמתוכננים צעדי מחאה על כך שהממשלה מפקירה את עובדי ענף התעופה. במסר שנשלח לעובדים נאמר "איננו יכולים עוד לקבל הבטחות ריקות מתוכן והתעלמות ממצב העובדים והחברה, כפי שנעשה עד כה, ולכן ביום חמישי הקרוב אנו מתכוונים להתחיל במחאה כנגד מקבלי ההחלטות בכל רחבי הארץ כאשר כל הכלים עומדים לרשותנו". עוד כתבו אנשי הוועד: "בכוונתנו לנקוט בפעולות קיצוניות אם נדרש".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105608