בעקבות מחאת הסטודנטים הממשלה טרם החליטה על העלאת שכר הלימוד

 

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע בשעות הצהריים (יום א') כי נושא דו"ח שוחט ושכר הלימוד באוניברסיטאות יתנהל בפיקוח ישיר שלו ויסוכם בשבועות הקרובים. זאת בתום ישיבת ממשלה רצופת צעקות וכאשר ברקע הפגינו עשרות סטודנטים. שרת החינוך יולי תמיר הודיעה כי העלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות תידחה לפחות בשבוע. שליחת שוברי התשלום הכוללים תוספת של כאלף שקלים לשכר הלימוד היו אמורים להישלח בימים הקרובים לבתיהם של הסטודנטים בישראל, אך המועצה להשכלה גבוהה הורתה לא לבצע כל עדכון לגובה שכר הלימוד עד לפרסום מדד המחירים לצרכן של חודש יולי שיפורסם במהלך חודש אוגוסט, הידוע כמשפיע על גובה שכר הלימוד.ב
 
כאמור, בשעה שהממשלה דנה ביישום מסקנות דו"ח שוחט, הפגינו עשרות סטודנטים וקראו "אולמרט תתפטר, החינוך שווה יותר", "ירושלים עולה באש" ו"אין השכלה אין מדינה".
 
יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, שלמה לוי, אמר כי יש לחזק את מאבק הסטודנטים נגד דו"ח שוחט: "לא נעבוד ולא נלמד כל עוד מפקירים את ההשכלה במדינת ישראל. מבחינתנו זה מעשה שלא ייעשה. שר האוצר רוצה להעלות את שכר הלימוד והסטודנטים יאבקו בו". יצויין שמפגינים נוספים מנעו בשעות הצהריים את הגישה למשרדי המועצה להשכלה הגבוהה שבמרכז ירושלים.