בעקבות מאבק סטודנטים: נדחה פינוי הדיירים במעונות המופרטים באוניברסיטת ת"א

לפני כשבועיים הודיעה במפתיע הנהלת מעונות בית מילמן המופרטים באוניברסיטת תל אביב כי בכוונתה להרוס את מבנה המעונות הנוכחי ולבנות במקומו מבנה חלופי. הסטודנטים המתגוררים במעונות נדרשו לפנות את דירותיהם תוך 120 יום – ארבעה חודשים לפני תום החוזה ובעיצומה של תקופת המבחנים.

תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב פעל במהירות למניעת הפינוי. התא פנה לח"כ איימן עודה ולעו"ד אמיר בדראן, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו מטעם סיעת "אנחנו העיר", במטרה להפעיל לחץ על העירייה ורשויות האוניברסיטה. ח״כ עודה פנה אל נשיא האוניברסיטה, פרופ׳ אריאל פורת, בבקשה להתערב בסוגיה על מנת לדחות את פינוי הדיירים עד לסוף תקופת החוזה. כמו כן יזם תא חד"ש פגישה בין עו"ד בדראן לבין סטודנטים המתגוררים במעונות כדי לדון בדרכי מאבק לעצירת הפינוי, ונציגי חד"ש במועצת אגודת הסטודנטים שיתפו פעולה עם הנהלת האגודה בנושא.

מאמצים משולבים אלה נשאו פרי, והשבוע הודיעה חברת "רמי שבירו" המפעילה את המעונות על ביטול הפינוי המתוכנן. מתא חד"ש נמסר: "דיירי מילמן ניצחו במאבק! הנהלת המעונות ביטלה את הפינוי. ניצחון זה מוכיח את כוחה של התארגנות סטודנטיאלית. מאמציהם של חברי תא חד"ש, לצד שותפינו באגודת הסטודנטים, הצליחו למנוע מבעלת ההון שבירו לפנות מאות סטודנטים במהלך תקופת המבחנים".

עד על פעילות הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטת תל-אביב:

הפגנות באוניברסיטת תל אביב והעברית במחאה על ניצול עובדות הניקיון