בעקבות מאבק העובדים הנהלת ארקיע ביטלה את הפיטורים ופותחת במו"מ

בעקבות מאבק העובדים הודיעה הנהלת חברת ארקיע היום (חמישי) להסתדרות העובדים כי היא החליטה לחזור בה ולבטל את פיטורי הענק בחברה כתוצאה מסגירת שדה דב. בהסתדרות ציינו כי העובדים יחזרו לעבודה סדירה ויקבלו תשלום מלא על ימי החופשה הכפויה אליה הוצאו. בעקבות הדברים, ההסתדרות, ועד עובדי ארקיע והנהלת החברה ייכנסו להליך מו"מ שיעסוק בתכנית הבראת החברה וייעולה. יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, מסרה: "המאבק שלנו נשא פרי. נמשיך לקיים מו"מ אינטנסיבי עם החברה ומצפים שהיא תיקח אחריות ותדאג לכך שהעובדים המסורים שלה ימשיכו לעבוד בה כפי שצריך להיות ובהתאם להסכם הקיבוצי".

העובדים ערכו אתמול אסיפת הסברה גדולה בשדה דב בתלאביב, על רקע הכוונה לפטר מאות מהם בעקבות סגירת השדה ולהוציא את כל עובדי החברה המוצבים במקום לחופשה כפויה. מוקדם יותר ערכו אתמול עובדי ארקיע אסיפות הסברה גם בשדה התעופה רמון ובנתב"ג, במהלכן שובש לוח הטיסות של החברה.

2019-07-04_194955

אסיפת עובדי ארקיע, אתמול, בשדה דב (צילום: ועד עובדים)

העובדים הרבים שהגיעו נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "אין ארקיע בלי עובדים, לא ניתן לכם לזרוק אותנו", "הנהלת ארקיע – הסכם יש לכבד", "לא הורסים משפחותארקיע זה הבית שלנו" ו"מטיסים אותנו הביתה – ארקיע תנחתו".

ביום שלישי החליטה ההסתדרות להכריז סכסוך עבודה דחוף בארקיע. פיטורי העובדים נעשית באופן חדצדדי ובניגוד מוחלט להסכם שחתמה החברה עם ההסתדרות ב-2013, לפיו כל עובדי ארקיע בשדה דב יועברו עם סגירתו לנתב"ג מבלי לפגוע במשרתו של איש מהם.