בעקבות הריסת בתים ופגיעה בקרקעות: ישיבת חירום בנגב של ועדת מעקב העליונה

ישיבת חירום של ועדת מעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל תתקיים מחר (שבת) בשעות הצהריים בנגב בעקבות הריסת בתים ופגיעה בקרקעות של התושבים הערבים-בדואים; על כך מסר העיתון "אל-אתיחאד" היוצא לאור בחיפה. יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, מסר לעיתון כי "נתכנס כדי לדון בהסלמת התוקפנית של ממשלת השינוי כלפי האוכלוסייה הערבית-בדואית בנגב שבאה לידי ביטוי הרס בתים וקרקעות".

עוד נמסר כי במהלך הישיבה יוחלט על צעדי מחאה ברחבי הארץ. יצוין שבימים האחרונים פעילי חד"ש ומק"י במשולש ובגליל כבר קיימו מספר משמרות מחאה בסולידריות עם תושבי הנגב.

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, בעצרת סולידריות עם תושבי הנגב הערבים-בדואים במדרחוב בבאר-שבע. יחד עמו ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) וח"כ לשעבר יוסף ג'בארין (צילום ארכיון: זו הדרך)

 

השבוע נכנסו כוחות משטרה גדולים לכפר סעווה על מנת לאבטח עבודות של קק"ל לייעור קרקעות שבשימוש תושבי הכפר. כמו כן, שוטרי יחידת יואב ניסו למנוע את הקמת מאהל מחאה במקום נגד עבודות הקק"ל. "כך המשטרה בוחרת להשקיע את משאביה – מפעולת יח"צ מפלצתית באבו תלול ועד ליווי כוחות של ייעור על חשבון תושבי הנגב הערבים – ועדיין קרבות יריות מתנהלים מידי יום בתוך היישובים הערבים ללא פיקוח ואכיפה", נמסר מפורום דו-קיום בנגב.

יצוין שמאהל המחאה בסעווה אכן הוקם ומשלחת של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בראשות ח"כ איימן עודה (חד"ש) ביקרה במקום ביום רביעי האחרון. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) שהגיע לסעווה יחד עם חבריו: "המדינה פולשת לאדמות התושבים הילידים, רואה בכולם אויבים במקום אזרחים וממררת את חייהם. אנשי קק"ל והמשטרה הגיעו הבוקר וחרשו את הקרקע כאמצעי ענישה קולקטיבי – הכל על-מנת לגרשם מאדמותיהם. הגענו גם אנחנו במשותפת לעמוד לצד התושבים ולתמוך במאבקם הצודק".

 

סרטון – ח"כ איימן עודה ופעילים מנסים השבוע למנוע השתלטות המשטרה על אדמות כפר סעווה בנגב:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/2506818589461558