בעקבות המכירה לאינטל: הנהלת טאואר מנעה מפגש של נציגי ההסתדרות עם העובדים

הנהלת טאואר סמיקונדוקטור מנעה מנציגי ההסתדרות להיפגש עם עובדי החברה, כך מסר אתר "דבר" ההסתדרותי. "זו הפרה בוטה וחסרת תום לב של זכות ההתארגנות של העובדים", כך הגדיר יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, לאון פרץ, את התנהלותה של הנהלת טאואר סמיקונדוקטור, במכתב ששלח אתמול. פרץ קרא להנהלה לחדול מפגיעה בהתארגנות העובדים במפעל במגדל העמק.

פרץ הוסיף שכשהגיעו נציגי ההסתדרות לשערי המפעל, הונחו העובדים לא לקבל כרוזים מידיהם ולא לעצור לידם. "הדברים חמורים שבעתיים בעת הזו במיוחד, לנוכח הפרסומים בנוגע למכירת טאואר לאינטל, והחשש מהשלכותיה על העובדים. בנסיבות אלה, נדרש להגביר את תכיפות הביקורים של נציגי ההסתדרות במפעל ולאפשר את כניסתם למפעל לאלתר".

לדברי פרץ, אף שהביקור במפעל תואם ואושר, הודיעה החברה באופן פתאומי שהרשאת הכניסה של נציגי ההסתדרות מבוטלת, שכן עליה "לבדוק אישור כניסה לאור ההסכם שנחתם עם אינטל". במכתבו, שהיה ממוען לסמנכ"לית משאבי אנוש בחברה, דלית דהן, כתב פרץ: "לנוכח סירוב החברה לדון עם ההסתדרות בהשלכות המכירה לאינטל, לרבות מענק לעובדים ושמירה על ביטחונם התעסוקתי, נבחן את האפשרות להכריז על סכסוך עבודה ושביתה במפעל". יצוין שעובדי טאואר החלו את מהלך ההתאגדות בהסתדרות ביוני 2021. באותו החודש הוציא בית הדין האזורי לעבודה בנצרת צווי מניעה זמניים כנגד הנהלת החברה, והנחה אותה שלא לפגוע בהתארגנות העובדים.

הנהלת טאואר סמיקונדוקטור (צילום: ויקידמיה)

 

בשבוע שעבר הודיעה אינטל שתרכוש את החברה הישראלית בכ-5.8 מיליארד דולר טאואר נסחרת בנאסד"ק בארצות הברית ואחד מבעלי מניותיה, הוא בעל ההון תושב לונדון עידן עופר. השבבים של טאואר נמצאים במוצרי אלקטרוניקה כלי רכב וציוד תעשייתי בכל רחבי העולם.

החברה החלה את דרכה בשנות ה-90 עם מפעל שבבים במגדל העמק, ועמדה על סף פשיטת רגל פעמיים, מהם ניצלה בזכות השקעות חדשות. כיום היא פועלת בישראל, קליפורניה, טקסס ויפן, בזכות רכישות ועסקאות שיתוף פעולה. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במפעליה במגדל העמק ובהם 700 תושבי העיר, רובם עובדי ייצור המשתכרים עד 10 אלף שקל לחודש.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110764