בעקבות אלימות המשטרה בירושלים: הפגנות באום אל-פחם ובטייבה

מאות בני אדם הפגינו אמש (שבת) באום באל-פחם וחסמו את כביש 65, בהמשך למחאה של תושבי מזרח ירושלים הפלסטינים שבוע האחרון. הפגנות נוספות נערכו גם בטייבה ביוזמת סניף חד"ש בעיר וביפו בה עשרות ערבים ויהודים הפגינו מול ישיבת הגרעין התורני העיר. הפעילים מסרו המחאה נערכות על רקע האלימות המשטרתית בירושלים והאלימות מצד פעילי ימין קיצוני כלפי ערבים.

מפגינים חוסמים, אמש, את כביש 65 ליד הכניסה לאום אל-פחם (צילום: אל-אתיחאד)

 

ח”כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) התייחס לאלימות המשטרה בחשבון הטוויטר וכתב: "צריך לומר זאת: כנופיית הימין המסוכנת ביותר בירושלים היא המשטרה. במו ידיה הובילה לתבערה האלימה בשער שכם, במו ידיה אפשרה צעדה יודונאצית אלימה ובלתי חוקית, במו ידיה בולמת שמאלנים מלהפגין ומפנה את השטח לכהניסטים. משטרת מחוז ירושלים היא סניף של הליכוד".

בהפגנה באום אל-פחם השתתפו גם ראש העיר סמיר מחאמיד וח"כ לשעבר יוסף ג'בארין (חד"ש). "זו הפגנת מחאה וסולידריות עם הצעירים במזרח ירושלים הכבושה", אמר ג'בארין לאתר "וואלה" והוסיף "יש דיכוי מתמשך של כוחות הביטחון, של כוחות הכיבוש, וזוהי צרחה מאום אל-פחם שלא נשלים עם המצב הזה. זה גם קול של תמיכה בצעירים של העם הפלסטיני וקריאה: תפסיקו את הדיכוי, תפסיקו מיד את הכיבוש".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/102398