בעל הון המקורב לנתניהו ותורם כבד לליכוד מואשם בצרפת בשני מעשי רצח

איש העסקים צרפתי-יהודי, ארנו מימרן, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ותורם למפלגתו הליכוד, מואשם בשני מקרי רצח בעודו מרצה עונש מאסר של שמונה שנים על הונאת ענק, המכונה בצרפת "עוקץ המאה". לפי הדיווח בעיתון הקומוניסטי "הומניטה", מימרן מואשם ברצח בספטמבר 2010 של סמי סוויד, אזרח ישראלי תושב הרצליה, שהיה מעורב אף הוא באותה הונאת מע"מ על מכסות פחמן דו-חמצני, ושל המיליארדר קלוד דריי, אביו של אשתו הראשונה, שנה לאחר מכן בווילה שלו שבפרבר בעלי ההון ניי-סור-סן.

שמו של מימרן עלה לכותרות בישראל, לאחר שהעיד כי העניק לנתניהו תרומה של כמיליון יורו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2009. נתניהו הכחיש, ומימרן שינה בהמשך את גרסתו. השניים תועדו מבלים יחד בחופשה בצרפת בתמונה שפורסמה באתר החדשות הצרפתי העצמאי "מדיהפרט".

מימרן ושותפיו הורשעו בגניבת 283 מיליון יורו. במסגרת הפרשה, הם רכשו אשראי של מאות טונות פחמן דו-חמצני במדינות האיחוד האירופי, שבהן לא שולם עליהם מע"מ, וגבה 19.6% עמלה כשמכר אותו שוב בצרפת. כספי המסים מעולם לא שולמו לממשלה.

"נתניהו  לכוד בפרשה", כותרת ראשית של העיתון "ליברסיון" הצרפתי ב-2016 בעת משפטו של ארנו מימרן

 

הפרשה הביאה לשרבוב שמו של נתניהו לתיק על ידי מימרן עצמו. ובחסות חוק השבות, כמה מגיבורי הפרשה שנמלטו מצרפת מצאו מקלט בישראל. במשך שנים רבות נהגה משפחת מימרן לתרום כספים בקביעות לתנועת הליכוד בצרפת. הקשר בין נתניהו ומימרן נוצר על ידי מאיר חביב, מראשי הליכוד בצרפת, חבר הפרלמנט הצרפתי ותושב ישראל.

מראשית שנות ה-2000 השאיל מימרן לנתניהו ומשפחתו בית גדול בשדרות ויקטור הוגו, בלב הרובע ה-16 של העשירי פריז. בפנקס התורמים שנתניהו גיבש בשנת 2002, ואשר פורסם על ידי רביב דרוקר בערוץ 10 דאז מוזכר מימרן ברשימת התורמים החשובים ביותר. מימרן סיפר עוד שנתניהו עזר לו לגייס משקיעים כשנתניהו לא היה בפוליטיקה והתקיימו ביניהם קשרי ידידות.

יצוין שבאוגוסט 2003 צולמו מימרן ובנו בחברת בנימין נתניהו בזמן חופשה במונקו, בעת שנתניהו היה שר האוצר בממשלת שרון. התמונה פורסמה בכלי התקשורת במארס 2016. באותה תקופה היה מימרן מנהל השיווק של מועדון פרטי בפריז בשם "קן קלאב", ואליו נהג להביא ידוענים שונים, ביניהם את נתניהו. כמו כן מימן לנתניהו ולמשפחתו חופשות יקרות בהרי אלפים ובריוויירה הצרפתית.

במהלך משפטו על "עוקץ המאה" התבקש מימרן, בין השאר, להסביר את יחסיו עם נתניהו, הכוללים מספר תרומות כספיות. ב-19 במאי 2016 העיד מימרן במשפט כי העביר כמיליון יורו לנתניהו למימון מערכת הבחירות. בעדותו אמר מימרן גם כי נפגש עם נתניהו בישראל בשנת 2009 לכבוד בחירתו מחדש לראשות הממשלה. ב-7 ביוני 2016 העניק מימרן ריאיון לחדשות 10, בו טען שהעביר לנתניהו מיליון פרנקים ולא מיליון יורו כפי שהעיד במשפט. באותו יום טען עורך דינו של נתניהו כי הסכום שניתן במתנה היה "רק 40 אלף דולר", והוא הועבר לקרן ציבורית ולא לחשבונו הפרטי של נתניהו. מאוחר יותר נתניהו, שלא נחקר בפרשה, הגיב ואמר: "דובר על מיליון יורו לקמפיין בחירות ב-2009. לא מיליון יורו, לא קמפיין בחירות, לא 2009. מדובר על תרומה חוקית לקרן שהקמתי לפעילות ציבורית לטובת מדינת ישראל כשהייתי אזרח פרטי בשנת 2001".