בעולם מציינים את יום הילד הבינלאומי: מאז תחילת השנה נעצרו 750 קטינים פלסטינים בידי ישראל

מאז תחילת השנה נעצרו 750 קטינים פלסטינים. כך מסר הבוקר (ראשון) מועדון האסיר הפלסטיני לרגל יום הילד הבינלאומי המצוין היום ברחבי העולם. כמו כן, בבתי הכלא הישראלים 160 אסירים קטינים פלסטינים ובהן שלוש צעירות בנות 16 ו-17. לדברי מועדון האסיר רוב הילדים סבו מעינויים פיזיים ופסיכולוגיים והם מוחזקים בניגוד לאמנות הבינלאומית.

ח"כ עופר כסיף בעת ביקורו, אמש, במיצג נגד מעצר ילדים פלסטינים שהוקם בכיכר הבימה בתל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

לדברי הורים נגד מעצרי ילדים "בכל רגע נתון מוחזקים מאות קטינים פלסטינים בגילאי 17-12 בבתי כלא ישראלים. הם נעצרים בלילה, בלי צו. חיילים פולשים לבית, מבודדים את בני המשפחה בחדר, וגוררים את הקטין החוצה. בחדר החקירות לא ישב לידו הורה וגם לא עורך דין כי הוא פלסטיני".

יצוין שתחת הכותרת "די למעצרי ילדים בלילות", קבוצת הורים נגד מעצרי ילדים יחד עם שוברי שתיקה הקימו בכיכר הבימה בתל-אביב, לציון יום הילד הבינלאומי, מיצג שיאפשר הצצה לשגרת מעצר הקטינים וגורלם.

המיצב מוצג בכיכר הבימה מאתמול (מוצ"ש) עד יום שלישי הקרוב הוא יהיה פתוח לצפייה בכל יום בין 9:00 ל-22:00. ח"כ עופר כסיף (חד"ש – תע"ל) ביקר אמש במיצג ואמר "מעצרי ילדים, ועוד במהלך פלישות באמצע הלילה, הם אחת העוולות הקשות והמצלקות ביותר של משטר הכיבוש. אף ילד בשטחים הכבושים לא זוכה לשנת לילה ישרה, לחלום לגדול ולצמוח, כשבכל רגע עלולה להגיע דפיקה או פיצוץ של דלת החדר".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116764