בסינמטק חיפה יתקיים פסטיבל סרטי הפועלים ה-16 בסימן חיזוק מעמד העובדים

בסינמטק חיפה יתקיים, החל מיום העובד הבינלאומי – ה-1 במאי, הפסטיבל לסרטי פועלים. יוזם הפסטיבל, רפי קמחי, מסר "הפסטיבל מציין השנה את שנתו ה-16 ברציפות כשברחובות ובצמתים מתנהל מאבק על דמותה של הדמוקרטיה הישראלית. לצד הניסיון השלטוני לגרום לקריסת הפרדת הרשויות בישראל על-מנת ליצור 'משילות' ממשלתית בלעדית מתבצע מהלך דרמטי לא פחות שמטרתו פגיעה בארגוני העובדים ובמעמדו של האדם העובד בישראל".

לדברי קמחי "בסדרת הצעות חוק מבקשת ממשלת ישראל לפגוע בזכות ההתארגנות והשביתה ובזכויות מגן בסיסיות במטרה לצמצם את יכולתם של העובדים והעובדות להיאבק קולקטיבית על תנאי העסקתם, על שכרם ועל רמת השירותים שהם נותנים בשירותים חיוניים. ארגוני עובדים הם הסממן החזק ביותר של חברות דמוקרטיות בהן יש לקבוצות יכולת להשפיע על השלטון ועל הכלכלה "מלמטה". דרך כוחן המשותף, הן אלו שמובילות תהליכים חברתיים כנגד האינטרסים של בעלי הון, פוליטיקאים ואליטות. לכן, פגיעה בארגוני העובדים היא פגיעה בדמוקרטיה הישראלית וניסיון לרכז כוח-יתר בידי השלטון על חשבון הציבור, ולכך יש להתנגד".

בימי הפסטיבל, שיסתיים ב-6 במאי, יוקרנו סרטים רבים וייערכו שיחות עם יוצרים, פעילים חברתיים, מארגני עובדים, אקדמאים ונבחרי ציבור מתוך נקודת מוצא של ההתנגדות להפיכה המשטרית של הימין ולמען חיזוק מאבקו של מעמד העובדים.

 

לפרטים מלאים ולתכניית הפסטיבל