בסודאן ממשיכים להפגין לאחר הדחת אל-בשיר על ידי הצבא; הפגנת סולידריות בת"א

המונים ממשיכים להפגין ברחבי סודאן ולדרוש "לחם, חירות ושלום", לאחר שהצבא הדיח אתמול (חמישי) את הנשיא עומר אלבשיר לאחר 30 שנות רודנות ושם אותו במעצר בית. על כך מדווח הבוקר העיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה. הצבא הודיע אמש כי מעתה יתפרקו מוסדות השלטון, ייסגרו המעברים, יקום ממשל צבאי לשנתיים ומשטר חירום לשלושה חודשים. כמו כן, ובלחץ המפגינים, שוחררו כל העצירים הפוליטיים, ביניהם ראשי המפלגה הקומוניסטית, שהצטרפו למפגינים.

2019-04-12_165646

מפגינים בח'רטום, אתמול, דורשים "לחם, חירות ושלום" (צילום אל אתיחאד)

בנוסף לאלבשיר, נעצרו גם אחמד הארון, יו"ר מפלגת השלטון האיסלאמית, ועלי עות'מאן טהה, סגן הנשיא לשעבר. בשעות הצהריים רבבות סודנים זרמו אל משרד הביטחון בח'רטום וצעקו "ניצחנו" והבטיחו להמשיך במחאה עד לשובה המלאה של הדמוקרטיה. עוד הם מסרבים לקבל את המשטר הצבאי שהוקם אתמול במקום משטרו הרודני של אלבשיר.

המפלגה הקומוניסטית הגדירה את הדחתו של השליט על ידי הצבא כ"הפיכה צבאית". בקריאה שהופצה באמצעות הרשתות החברתיות, דובר המפלגה הזהיר שמטרת ההפיכה הצבאית היא להפסיק את המחאה ההמונית הנמשכת מאז דצמבר האחרון ולהמשיך ולקיים את המשטר.

יצוין שמחר (שבת) תתקיים בדרום תלאביב הפגנת מחאה ביוזמת פליטים ומבקשי מקלט מסודאן. בגילוי דעת שפרסמו הם קראו לציבור הישראלי לתמוך במאבק העם הסודאני. ההפגנה תיערך בכיכר לוינסקי, שבסמוך לתחנה המרכזית, בשעה 14:00.

הקריאה של המפלגה הקומוניסטית הסודאנית בעקבות ההפיכה (בערבית):

https://www.facebook.com/SudaneseCommunistParty/videos/642053742889384/

ההפגנה בתלאביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/422988611782178