בני גנץ מציע להקים ממשלת חירום בהשתתפות נציגי הרשימה המשותפת

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר היום (שישי) כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר מהמורכבים שאיתם התמודדה מדינת ישראל. המשימה הלאומית החשובה ביותר בעת הזו היא לעצור את נגיף הקורונה ולא לאפשר לו להתפשט". גנץ הוסיף ש"אתמול פנה אלי ראש הממשלה דרך התקשורת והציע לי להצטרף לממשלת חירום. עד כה לא קיבלתי ממנו תשובה רצינית להצעתי. אני עדיין ממתין. גם אם לא תתקבל תשובה וגם אם בסופו של יום לא תקום ממשלת חירום שכזו, אני מתכוון לנהוג באחריות.

מדברים על ממשלת חירום; אבל מתכוננים לבחירות: כרזה של כחול לבן ברמת גן (צילום: כחול לבן)

אמש הכריז ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו, על הקמת "ממשלת חירום לאומית", אך ניצל את ההזדמנות כדי להמשיך את ההסתה הגזענית הנמשכת נגד הרשימה המשותפת והאוכלוסייה הערבית והוסיף ש"תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה לא בשגרה ולא בחירום". גנץ הודיע בתגובה כי הוא "נכון לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית", לאחר שדן בנושא עם ראשי מפלגתו מאז הצהריים.

על דברי נתניהו הגיב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "הסכנה האמיתית לביטחונם של כל האזרחים במדינה הוא ראש ממשלה שמוצא זמן להסית נגד 20% מהאוכלוסייה בזמן משבר רפואי גלובלי. באף סגל של בית חולים אין רוב יהודי. אם אנחנו יכולים להציל חיים אנחנו גם יכולים לקבל החלטות".

בעקבות קריאתו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להצטרף לממשלת חירום בשל מגפת הקורונה, סגן הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ יאיר גולן (העבודהגרשמרצ), קרא אמש להקים ממשלת חירום בעקבות משבר הקורונה שתכלול גם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. "לאור מצב החירום המקיף, אני מצטרף לקריאתו של רה״מ בדבר ממשלת אחדות לאומית, בתנאי שיקרא לצרף אליה גם את הרשימה המשותפת. המגפה אינה אירוע ביטחוני ואינה מבדילה בין יהודים וערבים", אמר גולן.