בניגוד לעמדת המשטרה: שוחררו שלושה פעילי שמאל שנעצרו בדרום הר חברון

בניגוד לעמדת המשטרה, הערב (חמישי) שוחררו שלושה פעילי ישראלים שנעצרו הלילה בפשיטת על בתים פלסטינים בדרום הר חברון בשטחים הפלסטינים תוך החרמת ציוד ומחשבים. השלושה, יהלי צ'לק מבנק"י, יסמין ורדי מרשת מסרבות והפעיל נגד הכיבוש מתן קדיש, נעצרו במסגרת פעילותם הסולידרית עם מאבקו של העם הפלסטיני.

עם שחוררם מסרו כי חוקרי המשטרה כעסו על כך שסירבו להעיד נגד צעירים פלסטינים ולמסור לשוטרים את מכשירי הטלפון שברשותם. המשטרה דרשה להטיל על הצעירים צווי הרחקה מהשטחים הכבושים ואף מעצר בית, אך בית המשפט סירב לבקשה. יצוין שאתמול פשטו באלימות כוחות משטרה על בתיהם של פעילי שמאל בירושלים בחשד לריסוס כתובות ובלילה – פשטו על בתיהם של עיתונאים פלסטינים והחרימו מחשבים ומצלמות.

לדברי חד"ש "צעדים אלה מצטרפים לגל העכור של סתימת פיות ודיכוי של מחאה לגיטימית שמאפיין את 'ממשלת השינוי' מאז הקמתה, גל שמטרתו להרתיע ולרדוף פעילים, להעמיק את מפעל ההתנחלויות ולהשתיק כל התנגדות לכיבוש ולפשעיו".

"אנחנו כאן כדי להזכיר: סולידריות אינה פשע, והתנגדות לכיבוש אינה פשע. מול אלימות המשטרה וניסיונות ההשתקה, התשובה היא אחת – מאבק יהודי-ערבי משותף. הפשע האמיתי הוא הכיבוש, הנישול והגזל – ואנחנו לא נפסיק להיאבק עד שנמגר אותם" הדגישו בחד"ש.

פעיל בנק"י יהלי צ'לק בהפגנה נגד הכיבוש בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים המזרחית (צילום: זו הדרך)

 

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "שלושה פעילי זכויות אדם אמיצים, אחד מהם חבר בנק״י, נעצרו ליד חברון כי עסקו בתיעוד הכיבוש. המתנחלים האלימים מנסים לתאר את פעילי השמאל שחושפים את פשעיהם כלא-לגיטימיים. כוחות הכיבוש משתתפים ברדיפה זו. יש לשחרר את העצורים מיד ולהחזיר להם את רכושם".