בניגוד לעמדת הממשלה: ח"כ תומא-סלימאן תגיש הצעת חוק לזכר קורבנות טבח כפר קאסם

בניגוד לעמדת ממשלת הימין, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) תגיש ביום רביעי הקרוב הצעת חוק לזכר קורבנות טבח כפר קאסם. ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה על הצעת החוק של ח"כ תומא-סלימאן להנצחת זכרם של קורבנות הטבח בכפר קאסם נדחתה אתמול (ראשון) זאת "על מנת לגבש עמדה מוסכמת של הקואליציה והאופוזיציה בנושא". ההצבעה נדחתה לבקשתו של השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' (מרצ), תושב כפר קאסם.

קורבנות הטבח בכפר קאסם בשנת 1956 (צילום מסך: ערוץ 13)

 

הצעת חוק שהגישה ח"כ תומא-סלימאן עוסקת בהנצחתו של הטבח בכפר קאסם שהתרחש בשנת 1956, אז ירתה יחידה של משמר הגבול למוות ב-49 מתושבי הכפר ובהם נשים וילדים, במה שהוגדר בדיעבד כ"פקודה בלתי חוקית בעליל". החוק מציע לחייב את הנצחתו של הטבח וללמד אותו בספרי הלימוד במערכת החינוך.

השר פריג' אמר הבוקר ברשת ב': "אני נכד של ניצול מהטבח של 1956. זה נושא שכשנכנסתי לפוליטיקה, המדיניות שלי נבעה ממנו. אני צריך להיות שם כדי למנוע דברים כאלה בעתיד. צריך ללמד את זה בבתי ספר וללמוד, זה חשוב יותר מכל קואליציה ואופוזיציה". לדבריו "זו לא סוגייה שממשלה צריכה לקום וליפול עליה. זו סוגיה של התנהלות אנושית. אין לי ספק שהח"כים שלנו יצביעו בעד הצעת החוק. לא יהיה משבר. יש דברים שהם קו אדום. נכון שיש בעייתיות אבל אתה לא יכול מכירת חיסול לעצמך".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/97133