בניגוד לעובדי בל"ל – ועד העובדים בבנק הפועלים לא מתכוון לוותר על תוספת השכר

יו"ר ועד העובדים של בנק הפועלים, שרלי אמזלג, שלח השבוע מכתב לחברי הוועד בו הוא מדגיש כי "אין כל שחר לשמועות בדבר ויתורים או צמצומים שסוכמו בין ארגון העובדים לנציג ההנהלה". בנוסף, הודיע יו"ר הוועד, כי הוא מתנגד לביצוע שינויים ארגוניים שונים כריכוז פעילות מילוי טפסים, צ'קים ועוד בבנק אופיס מחוץ לסניפים, כסניפי אקספרס וסניפי בוטיק לבנקאות פרטית ועוד, עד למתן אישור מנציגות העובדים.

 

הוועד החליט גם לשכור חברת ייעוץ ארגוני ומשפטי שתבדוק את השלכות השינויים הארגוניים המתוכננים בבנק. עד לקבלת תוצאות בדיקת חברת הייעוץ, ההנהלה מתחייבת שלא לנקוט בצעדים נוספים. במסגרת השיחות בין ההנהלה לוועד בימים האחרונים הובטח לעובדים כי בכל מקרה לא יפוטרו עובדים.

 

עמדת הוועד בבנק הפועלים שונה לעמדתו של הארגון הארצי של עובדי בנק לאומי, שסיכם השבוע מתווה לעדכון שכר העובדים בשנת 2009, במסגרתו סוכם כי עדכון השכר השנתי של עובדי הבנק יעמוד על 2.5%, במקום 5% כפי שהתחייב על ידי ההסכם הקיבוצי בתוקף. עוד סוכם בין הנהלת הבנק ונציגי העובדים על צמצום בסך של כ-15 מיליון שקלים בתשלומים שהנהלת הבנק מעבירה לארגון העובדים הארצי, כהשתתפות בפעילויות רווחה שונות.

 

ידיעה נוספת על עמדת ארגון עובדי בל"ל:

 

http://www.maki.org.il/index.php?option=com_content&task=view&id=2251&Itemid=82