בנט הוציא צווי הרחקה מהשטחים הכבושים נגד פעילי שלום; ח"כ כסיף: יש להמשיך במאבק ביתר שאת

שר הביטחון נפתלי בנט הורה אמש (שבת) לצה"ל באופן חריג להוציא צווי הרחקה מהשטחים הפלסטינים הכבושים נגד פעילי שלום ישראלים המתנגדים לכיבוש. ההחלטה נוגעת לכ-30 פעילים ישראלים, בהם עובד "הארץ" יונתן פולק. צווי הרחקה מינהליים מוצאים על ידי הצבא וחתומים בידי אלוף פיקודהם אינם מאושרים על ידי שופט לפני הוצאתם, אך ניתן לערער עליהם לבית המשפט לאחר מכן. שר הביטחון מסר עוד כי "הכוחות בשטח הונחו לפעול ביד קשה כנגד אותה פעילות, במטרה לפזר את ההפגנות תוך זמן קצר ולצמצם את הפגיעה בחיילי צה"ל". עם זאת, בנט לא פירט מה כוללת אותה "יד קשה".

הפגנה ישראליתפלסטינית נגד הכיבוש בגדה, מארס 2018 (צילום: לוחמים לשלום)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב להחלטת שר הביטחון בנט ומסר: "‏בתגובה להודעת היח"צ השקרית של בנט כאילו פעילים נגד הכיבוש פועלים באלימות, הנחיתי הערב את הפעילים להמשיך ביתר שאת במאבקם הבלתי אלים והצודק". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הוסיפה "מי שמכה ביד קשה את המאבק הפלסטיני נגד כיבוש לא רוצה לתת לסולידריות הישראלית ולמאבק נגד כיבוש להתחזק. המהלך הזה יחזק את הנחישות של המתנגדים לכיבוש".

מהתנועה הישראליתפלסטינית "לוחמים לשלום", הדגישו ש"בנט החל את קמפיין הבחירות שלו במהלך נוסף שנועד לפגוע במאבק המשותף הישראליפלסטיני נגד הכיבוש. אבל גם אם יוציא עוד מאה צווים כאלה, זה לא יעזור לו. ישראלים ופלסטינים ימשיכו להיאבק יחד, במשותף ובסולידריות כדי לבנות עתיד טוב יותר לשני הצדדים, עתיד שבו מחרחרי מלחמה כמו בנט ושותפיו אינם במוקדי קבלת ההחלטות אלא נותנים את הדין על עשרות שנים שבהן תיחזקו את מעגל האלימות, השכול והסבל. זו השעה עבור כל אדם בעל מצפון לעשות מעשה ולהצטרף לשורת פעולות הסולידריות המתקיימות מדי שבוע בשטחים, ולא לעמוד מנגד."