במהלך אוגוסט הכיבוש הרס 108 בתים פלסטינים שהותירו 160 בני אדם ללא קורת גג

במהלך חודש אוגוסט רשויות הכיבוש הישראליות הרסו, וכפו בני אדם להרוס או תפסו 108 מבנים בבעלות פלסטינית ברחבי הגדה המערבית, בגין היעדר היתרי בנייה ישראליים. הריסות ותפיסות אלה הותירו 160 בני אדם בלא קורת גג, בהם 97 ילדים, ופגעו במחייתם של יותר מאלף בני אדם נוספים. כל המבנים שנהרסו או נתפסו היו בשטח סי של הגדה המערבית ובירושלים המזרחית. כך מסר הבוקר (שישי) המשרד לעניינים הומניטאריים של האו"ם בשטחים הפלסטינים הכבושים.

הורסים בית בשכונת סילוואן שבירושלים המזרחית, 11 באוגוסט 2021 (צילום: אקטיבסטילס)

 

ב־28 באוגוסט מת נער פלסטיני בן 17 כשקיר בטון קרס עליו בעת שסייע לשכניו להרוס את ביתם בשכונת בית חנינא שבירושלים המזרחית. ההריסה בוצעה על ידי הבעלים בעקבות צו הריסה שהוציאה עיריית ירושלים. ממשרד האו"ם נמסר כי "בעלי מבנים הורסים את בתיהם כדי להימנע מתשלום קנסות והעלויות המוטלות עליהם כשהרשויות הישראליות מבצעות את ההריסה". מאז תחילת 2021 נהרסו בירושלים המזרחית 54 מבנים בידי בעליהם.

יצוין שעל פי האו"ם שיעור הנפגעים בנפש הגבוה בגדה המערבית נותר בעינו באוגוסט – שבעה פלסטינים, בהם ילד אחד, נהרגו מידי כוחות ישראליים. ההרוגים כוללים ארבעה בני אדם שנהרגו במהלך מבצע לילי במחנה הפליטים ג׳נין ב־15 באוגוסט, על פי דיווחים כתוצאה מעימות עם יחידת מסתערבים. העימותים הכמעט יומיומיים ליד הכפר ביתא שבצפון הגדה המערבית נמשכו, בהקשר של הפגנות נגד המאחז הסמוך, אביתר, שכוחות ביטחון ישראליים מחזיקים בו לאחר שמתנחלים פינו את המקום ביולי. בעימותים אלה נהרג פלסטיני אחד ו־273 בני אדם נוספים נפצעו.