בכנסת נערכה פגישה בין נציגי כחול לבן לראשי הרשימה המשותפת

פגישה בין נציגי כחול לבן לראשי הרשימה המשותפת נערכה בשעות הצהריים (רביעי) בחדר הישיבות של המשותפת בכנסת. בסיומה אמר יו"ר הסיעה, ח"כ אחמד טיבי כי הפגישה הייתה עניינית. "נדונו בה נושאים שונים, עלו גם נושאים הקשורים למהלכים הפרלמנטריים בימים הקרובים וגם נושא ההמלצה. הוחלפו דעות על ידי שני הצדדים והוחלט שכל צד יחזור למוסדות שלו ולמפלגות, נשוב להיפגש שנית אחרי שנגבש עמדות. הרשימה המשותפת תעשה הכל כדי למנף את ההישג שלה ונחליט יחד בתוך הרשימה המשותפת מה העמדה האופטימלית והטובה ביותר עבור הציבור שלנו".

פגישתם של נציגי כחול לבן ח"כ עפר שלח וח"כ אבי ניסנקורן, עם חברי הכנסת אחמד טיבי, עאידה תומא-סלימאן, מנסור עבאס ומטנאס שחאדה, ארכה כשעה. בפתח הישיבה אמר חבר הכנסת שלח כי מטרת הפגישה עם ראשי המשותפת היא הגעה לרוב ממליצים על בני גנץ להקמת הממשלה אצל הנשיא, ולכנסת מתפקדת באופן מלא החל מיום שני הקרוב, מועד הישיבה הראשונה.

נציגי הרשימה המשותפת בתום הישיבה עם חברי הכנסת של כחול לבן, אחה"צ, בכנסת (צילום: אל אתיחאד)

 

בפגישה לא נידונה האפשרויות להקמת ממשלת מיעוט, אל רק סוגיית ההמלצה לנשיא להסמיך את יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, להקים ממשלה. הדרישות שהציגו בה נציגי הרשימה המשותפת היו בתחומים האזרחיים בלבד. יצוין שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אחה"צ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי עמדת המפלגה לגבי ישיבה בממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת לא השתנתה, "אבל אנחנו לא חייבים לספק כדורי הרגעה או מודיעין לנתניהו".