בית משפט העליון עצר פינוי של משפחה פלסטינית מביתה בסילוואן

בית המשפט העליון קיבל אתמול (חמישי) חלקית ערעור של משפחת דוויק הפלסטינית מסילוואן נגד מתנחלי עמותת עטרת כהנים ומנע את הפינוי שלה מביתה עד לדיון נוסף. פסק הדין מצטרף לפסק דין דומה בעניין פינוי משפחות פלסטיניות בשייח' ג'ראח, המתגוררת אף בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי. שני פסקי הדין מכבידים על אחת השיטות המוצלחות שהפעילו המתנחלים במזרח ירושלים: פינוי משפחות פלסטיניות בטענה שהן מתגוררות ברכוש יהודי מלפני 1948.

פעילי שלום מפגינים בבית המשפט העליון בירושלים נגד פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן, 29 ביוני 2022 (צילום: פרי ג'רוזלם)

 

פסק הדין, שהתקבל ברוב דעות של השופטים דפנה ברק-ארז ויצחק עמית מול דעת מיעוט של השופט דוד מינץ, עוסק במקרה של משפחת דוויק, שבית המשפט המחוזי פסק כי עליה להתפנות מביתה. עשרות מבני המשפחה מתגוררים בבית בשכונת בטן אלהווא בסילוואן מאז שנת 1965, לאחר שאב המשפחה רכש את הקרקע מפלסטיני אחר.

עוד מסר הבוקר "הארץ" כי הב-2001 פנו אנשי עטרת כהנים לאפוטרופוס הכללי וקיבלו את הסכמתו להפוך לנאמני הקדש בנבנישתי, הקדש יהודי שהוקם מאה שנים קודם לכן והיה הבעלים של קרקעות בסילוואן, שם התגוררו משפחות יהודיות מתימן עד ל-1938. לאחר שהעמותה השתלטה על ההקדש היא החלה להגיש תביעות פינוי נגד כ-70 משפחות שמתגוררות בשטח. ב-2012 אישר בית המשפט המחוזי את בעלות ההקדש על הבית וב-2014 הוגשה תביעת פינוי נגד משפחת דוויק.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113227