בית המשפט בספרד החליט להמשיך בהליכים נגד בכירים ישראלים בגלל פשעים נגד האנושות

בית המשפט בספרד החליט אמש להמשיך בהליכים המשפטיים נגד השרים בנימין בן אליעזר ואבי דיכטר, הרמטכ"לים לשעבר דן חלוץ ומשה יעלון וכן בכירים נוספים במערכת הביטחון, החשודים בביצוע פשעים נגד האנושות בעת חיסולו של סאלח שחאדה ברצועת עזה ב-2002. על כך מוסרת הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

לדברי השופט, המסמכים שנשלחו על ידי רשויות הישראליות מוכיחים כי לא ננקט כל הליך משפטי נגד המעורבים באישור הפעולה, במסגרתה נהרגו 14 בני אדם חפים מפשע, בהם תשעה ילדים. את התביעה הגישו לפני כחודש ארגונים פלסטיניים נגד שבעה בכירים במערכת הביטחון בישראל, שהיו מעורבים בקבלת ההחלטות באותה תקופה.

שבעת החשודים בהם תדון התביעה הם: הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שפיקד על חיל האוויר כשהתבצע החיסול, השר בנימין בן-אליעזר שכיהן אז כשר הביטחון, הרמטכ"ל לשעבר ח"כ משה יעלון (ששמו מוזכר בימים אלה כמועמדו של בנימין נתניהו לתפקיד שר הביטחון בממשלתו), ראש השב"כ לשעבר השר אבי דיכטר, אלוף פיקוד הדרום לשעבר דורון אלמוג, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר גיורא איילנד והמזכיר הצבאי לשעבר של שר הביטחון מייק הרצוג. בספרד ניתן להעמיד לדין בגין פשעים נגד האנושות ובגין התקפות טרור גם אם אלו אירעו במדינה אחרת. לדברי השופט, ההתקפה הישראלית נגד שחאדה באזור אזרחי המאוכלס בצפיפות, אכן מהווה פשע נגד האנושות.