בית הדין מתח ביקורת: בר-דוד הדיח יו"ר ועד עובדים גדול בגלל התנגדותה לעסקת החבילה

בית הדין לעבודה בתל אביב התנגד אתמול (חמישי) לבקשה למתן צו ארעי שיעצור את עסקת החבילה, ושימנע את הדחתה של יו"ר מועצת עובדי רשות האוכלוסין, שני שבתוב. עם זאת, בית הדין הבהיר כי קיימות סנקציות אחרות לפני מהלך כמו הדחה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מנסה לתרץ השבוע בפני חברי הנהגת ההסתדרות ועובדי ההסתדרות מדוע חתם על העסקה הפוגעת במעמד העובדים (צילום: ההסתדרות)

 

במהלך שהוביל יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מעורר התנגדות חריפה בקרב חלק מוועדי העובדים. שבתוב, המייצגת כ-3 אלף עובדים, כתבה בשם עובדי רשות האוכלוסין מכתב חריף לבר-דוד על העסקה הפוגעת בעובדים, ואף שיגרה מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן שבו טענה כי לבר-דוד אין כלל סמכות לחתום על עסקה כזו. בתגובה למהלך של שבתוב, שמכהנת בתפקיד מאז 2015, החליט בר-דוד להשעות באופן זמני את שבתוב, והוא זימן אותה בשבוע הבא לשימוע לפני הדחתה לצמיתות בשל טענה ל"הפרת מרות ההסתדרות".

בעקבות כך, מועצת עובדי רשות האוכלוסין פנתה לבית הדין לעבודה באמצעות עו"ד ורד גרטל וטענה כי מהלכיו של בר-דוד הם בלתי חוקיים. בבקשה לצו מניעה במעמד צד אחד דרשו נציגי העובדים ברשות האוכלוסין גם שבר-דוד יימנע מחתימה על עסקת החבילה לפני הצגת העסקה בבית נבחרי ההסתדרות – מהלך שטרם נעשה לשיטתם.

עובדי רשות האוכלוסין טענו בפנייתם כי "היו"ר עושה שימוש לרעה בהליכים המשמעתיים הקבועים בתקנון על מנת להשתיק את הביקורת הלגיטימית שמשמיעה נגדו שבתוב ועל מנת לחסל דה פקטו, באמצעות הדחה, את האופוזיציה". בנוגע להפרת המרות עצמה, הבהיר בית הדין כי כלל לא בטוח שאכן המהלך יגיע להדחה. "בהנחה שיסתבר לאחר קבלת עמדת ההסתדרות כי אכן מדובר במעשים שעולים כדי הפרת מרות, קיים מנעד רחב של סנקציות מלבד הדחתה – ובכלל זאת אזהרה או נזיפה".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108162