בית הדין לעבודה בתל-אביב עצר את שביתת נהגי הרכבת הקלה בגוש דן

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בראשות השופטת אריאלה גילצר-כץ עצר הבוקר (ראשון) את השביתה של נהגי הרכבת הקלה בגוש דן. גילצר-כץ קבעה כי על הצדדים לשוב לשולחן הדיונים למשא ומתן קדחתני עד ה-4 בינואר ולהגיע להסכם ביניים שיחול עד תקופת הפעלת הרכבת הקלה. עוד קבעה השופטת כי על הצדדים חלה חוות דיווח לבית הדין של אחת לשבוע בהתאם להתפתחויות במו"מ.

הרכבת הקלה בגוש דן (צילום: ויקימדיה)

נהגי תבל מטרו, החברה הבת של אגד שצפויה להפעיל את הקו האדום ויתר קווי המטרו של תל אביב, עמדו לפתוח הבוקר בשביתה בעקבות פגיעה חד צדדית של ההנהלה בתנאי עבודתם ובשכרם, כך מסר ועד העובדים של החברה.

עובדי החברה התאגדו בהסתדרות לפני כשלושה חודשים. לטענת ההסתדרות מאז ההתאגדות פעלה החברה באופן חד צדדי ושינתה את מבנה המשמרות בחברה באופן שפגע בשכר נהגי הרכבות באחוזים ניכרים. לאחר שורה של פגישות מו"מ שנסתיימו במבוי סתום. ביום חמישי קיבלו העובדים הודעה על שינוי נוסף במבנה המשמרות המגלם פגיעה נוספת בשכרם, הודיעה ההסתדרות להנהלת החברה על השביתה הצפוי מחר. סכסוך העבודה בחברה הוכרז כבר ב-25 באוקטובר האחרון.

תבל מטרו היא חברת בת משותפת של קבוצת אגד, המחזיקה 51% אחוזים, ושל שנזן מטרו וחברת הרכבות הממלכתית הסינית. תבל הוקמה במסגרת ההחלטה להרחיב את פעילות קבוצת אגד, שהפכה מקואופרטיב לחברה פרטית, לתחומים נוספים בתחבורה הציבורית בישראל בכלל ובתחום הרכבות הקלות בפרט. בחברה מועסקים כ-200 עובדים מהם כ-100 נהגי רכבות. יצוין שבסוף אוגוסט האחרון עובדי תבל מטרו התאגדו בהסתדרות. העובדים התאגדו על רקע רצונם להסדיר ולשפר את תנאי העסקתם וזאת לקראת פתיחת הקו האדום של הרכבת לנוסעים בחודשים הקרובים, ובכלל זה: שכר, הפסקות, נסיעות לילה רווחה ועוד.

עוד בנושא