בית הדין לעבודה אסר לפטר את יו"ר ועד עובדי חברת השליחים תן ביס

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה תל-אביב, השופטת הדס יהלום, הוציאה אתמול (רביעי) צו מניעה זמני האוסר על חברת תן ביס לפטר את יו"ר ועד העובדים אדם שטיינר. עוד קבעה הנשיאה כי יו"ר הוועד ימשיך להגיש משמרות והחברה תמשיך לשבץ אותו לעבודה בהתאם.

עובדי החברה בבעלות הולנדית  התארגנו בהסתדרות בחודש אוקטובר 2020 והודיעה עוד באותו היום על יציגות בחברה.

אך החברה סירבה להכיר בהתארגנות עובדיה וניהלה הליך משפטי ממושך ומורכב בבית הדין. בחודש אוגוסט 2021 ניתן פסק דין של בית הדין לעבודה שקבע כי ההסתדרות היא ארגון עובדים יציג בחברה וכי החברה פגעה ביו"ר ועד העובדים בשל ההתארגנות. בית הדין אף השית פיצויים על החברה בשל הפגיעות בהתארגנות.

דוכן הצטרפות להתארגנות עובדי תן ביס, דצמבר 2021 (צילום: ועד עובדים)

 

הנהלת החברה מיאנה להשלים עם פסק הדין וערערה עליו לבית הדין הארצי לעבודה, שם טענה, בין היתר, כי יש להפחית את הפיצוי שהושת בשל כך שלא נקטה בהליכי פיטורים נגד יו"ר הוועד. בעוד הצדדים ממתינים לפסק הדין בנוגע לערעור, ניסתה בכל זאת החברה לפטר את יו"ר הוועד, ימים ספורים אחרי הדיון ובתקופה הרגישה ביותר בחיי ההתארגנות.

על החלטת הפיטורים הגישה לאחרונה ההסתדרות בקשה בהולה לבית הדין האזורי לעבודה לביטולה. הבקשה נדונה שוב בפני נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, השופטת הדס יהלום. אתמול, כאמור, הוציאה השופטת את צו המניעה הזמני האוסר את פיטורי יו"ר הוועד.

היועצת משפטית לאגף להתאגדות עובדים, עו"ד ענת גוטמן, מסרה: "מדובר על החלטה חשובה לכלל עובדי ענף השליחויות. התארגנות שליחי תן ביס היא התארגנות פורצת וחדשנית בענף שלא הכיר עד כה התארגנויות עובדים. השליחים בענף הזה, המבוסס ברובו על כלכלת פלטפורמה, מועסקים לרוב כעובדים בודדים שלא מכירים זה את זה ומעולם לא חוו את יתרונות העבודה המאורגנת. החשיבות של ההחלטה היא בעצם ההכרה שצריך לתת להתארגנות הזו הזדמנות ולחזק אותה, והחלטת בית הדין שמנע את פיטוריו יו"ר הוועד נועדה בדיוק לכך".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105595